;
Rekrutacja trwa! Czytaj więcej        

TERAPIA TAŃCEM

AKADEMIA 50+

TERAPIA TAŃCEM

Trener

Zajęcia prowadzi Aldona Dybuk – instruktor technik terapii tańcem i ruchem, ukończyła kurs w zakresie profesjonalnej pomocy w poradnictwie i interwencji psychologicznej w Instytucie Integralnej Psychoterapii Gestalt; zdobyła dyplom doskonalenia kompetencji zawodowych psychoterapeutów w zakresie terapii Gestalt, ukończyła szkolenie z Focusingu – metody świadomości ciała i umysłu prowadzone przez Martina Siems oraz szkolenie “Taniec i terapia Gestalt” na bazie Life/Art Process Anny Halprin; koordynatorka projektu profilaktyki uzależnień “Zażyj wolności” w latach październik 2017 – grudzień 2020; pomysłodawczyni i inicjatorka grupy aktywnych kobiet TriBabeczki, organizatorka spotkań dla kobiet ze znanymi osobowościami, m.in. Markiem Kamińskim, Iwoną Guzowską, kuratorka wystawy multimedialnej “Statki. Nasza Pasja” i wielu projektów, ekspertka PR, Komunikacji & Marketingu. Mama trójki nastoletnich dzieci.

Tematyka zajęć:

  1. Ciało i ruch cz. 1
  2. Ciało i ruch cz. 2
  3. Jestem widziana/y.
  4. Uczucia i emocje
  5. Bycie ze sobą
  6. Jak funkcjonuję w relacjach
  7. Sztuka życia jako proces

Ruch i taniec to wciąż za mało doceniane lekarstwo dla umysłu. Badania dowodzą, że poprzez ciało przekazujemy sobie aż 90 proc. informacji. Ruch wzmacnia integrację ciała i umysłu, angażuje korę mózgową, a także inne głębokie jego struktury. W ciele człowieka zawarta jest cała jego historia doświadczeń. Nasza osobowość, to w jaki sposób przeżywamy wyraża się właśnie poprzez postawę ciała i ruch.
Odkrywanie nowych ruchów pogłębia świadomość ciała i pomaga sięgnąć do naszych uczuć, emocji, przeżyć i pragnień, często niedostępnych dla świadomości. Pracując z ciałem można zmienić nawyki ruchu, a co za tym idzie schematy myślenia oraz relacji do siebie i innych. Rozwinięcie świadomości ciała może dodatkowo wspomagać codzienne funkcjonowanie w różnych sytuacjach, ale także nauczyć wyrażania ekspresji, nie tylko w ruchu. Zajęcia pomagają uelastycznić zakodowane nawyki ruchu, mechanizmy obronne i uczą nowego sposobu poruszania się, przez co przygotowują do praktyki uważności poprzez ruch.

Cele zajęć:

– kształtowanie świadomości ciała
– poszerzenie i nauka wyrażenia ekspresji w ruchu
– pogłębienie świadomość ciała
– kształtowanie pewności siebie
– rozwój nowych możliwości ruchowych
– budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby
– spostrzeganie i akceptowanie siebie, własnego ciała, dotyku
– umiejętności wyrażania się poprzez ruch w muzyce

Co zabrać na zajęcia?

– wygodny strój może być dres lub legginsy
– luźna bluzka na krótki rękaw lub na długi
– skarpety, można też praktykować na boso
– woda do picia
– karimata lub koc

Ułatwienia