kurs revenue

Kurs Revenue Management

Certyfikowany Revenue Management – Trener Łukasz Szołtys – poziom podstawowy

Lokalizacja: WSTIH

Cena: 999,00 zł brutto / osoba

Cena dla studentów WSTIH: 399,00 zł osoba / brutto

Data: 23.02.2024 r.

Zarówno hotele miejskie, jak i wypoczynkowe, muszą w obecnej sytuacji wciąż dbać o maksymalizowanie przychodu z każdego sprzedanego pokoju. Tylko dzięki temu będą mogły generować zysk przy wysokich kosztach.

Które segmenty gości warto obecnie poszerzyć i dlaczego?

Uczestnicy podczas szkolenia otrzymają innowacyjne, ale sprawdzone rozwiązania, które będą mogli wykorzystać w codziennej praktyce zawodowej, aby zwiększać przychody w swoich hotelach. Będzie również czas na zadanie pytań dotyczących konkretnych przypadków.

Podczas tego wydarzenia Trener omówi na konkretnych przykładach:

  • Jak w oparciu o analizę kosztów stałych i zmiennych stworzyć strategię cenową „szytą na miarę” Twojego hotelu na przykładzie najlepszych praktyk branżowych
  • Jakie znaczenie dla całej strategii cenowej hoteluma jakość danych wprowadzanych do PMS przez każdego z pracowników oraz jak sprawdzać ich poprawność
  • Podział Gości hotelowych pod kątem segmentacji:różnice w zachowaniu oraz budżecie różnych typów gościa hotelowego i odpowiedzą na pytanie, czy Twój hotel potrzebuje Gości z każdego z dostępnych na rynku segmentów
  • Jak właściwie prowadzić compset– które konkurencyjne hotele wybrać do „koszyka”, aby porównywanie było optymalne
  • Czy, jak i kiedy dostosowywać swoją cenę do stawek oferowanych przez obiekty konkurencyjne
  • Dlaczego warto używać RateShoppera, kalendarza wydarzeń i poznać własne wyniki w strategii cenowej
  • Które usługi dodatkowe zwiększą przychody i rentowność obiektów hotelowych– np. transport z lotniska, SPA
  • Najczęściej popełniane błędy w obszarze Revenue Management oraz wskazówki jak ich unikać

Nie może zabraknąć Cię wśród uczestników wyjątkowego wydarzenia, jeżeli chcesz:

  • poznać proste zabiegi z zakresu Revenue Management, które znacznie podniosą wyniki sprzedażowe Twojego obiektu,
  • dowiedzieć się, jakie dodatkowe usługi wprowadzić, aby zwiększyć przychody i rentowność,
  • poznać istotne jednostki miary pracy Revenue Management(REVPAR, TREVPAR, REVPAM) i wiedzieć, kiedy ich używać, aby zoptymalizować przychody,
  • wyposażyć się w skuteczne narzędzia, takie jak m.in. closed to arrival (CTA), Minimum Length of Stay (MLOS), blackoutdates, fair rates.

HARMONOGRAM SZKOLENIA:

9:30 – 12:30 – Część I

  • Kultura Revenue management-u, miejsce i jego rola w zależności od organizacji
  • Marketing, a revenue management oraz zarządzanie reputacją
  • Ekonomia, a Revenue Management, współzależność
  • Segmentacja rynkowa
  • Prognozowanie – rodzaje prognoz w zależności od celu
  • Istotne jednostki miary pracy Revenue Management – REVPAR, TREVPAR, REVPAM – kiedy ich używać, aby zoptymalizować przychody?
  • Dane w Property Management System (PMS) jako najważniejsze źródło informacji Revenue Managera – jakie znaczenie dla całej strategii cenowej hotelu ma jakość danych wprowadzanych do PMS przez każdego z pracowników oraz jak sprawdzać ich poprawność?
  • Jak właściwie prowadzić compset – które konkurencyjne hotele wybrać do „koszyka”, aby porównywanie było optymalne?
  • Raporty Pickup, Pace oraz Forecast – kiedy generować poszczególne raporty tak, aby przedstawiały rzeczywisty obraz sytuacji finansowej hotelu na dzisiaj oraz najbliższą przyszłość?
  • Skuteczne sposoby kontrolowania dostępności dzięki narzędziom takim jak m.in. closed to arrival (CTA), Minimum Length of Stay (MLOS), blackoutdates, fair rates.
  • Rachunek zysków i strat, analiza odmów oraz „displacementanalysis” – czyli jak zbadać zyskowność rezerwacji grupowych oraz MICE? Uczestnicy szkolenia w trakcie ćwiczeń praktycznych dowiedzą się, które rezerwacje będą dla hotelu rentowne, a które mogą wygenerować koszt utraconych korzyści.
  • Czy, jak i kiedy dostosowywać swoją cenę do stawek oferowanych przez obiekty konkurencyjne? – znaczenie używania RateShoppera, kalendarza wydarzeń oraz znajomości własnych wyników w strategii cenowej.

13:00 – 15:30 – Część II

  • Jak w oparciu o analizę kosztów stałych i zmiennych stworzyć strategię cenową „szytą na miarę” Twojego hotelu?
  • Podział kosztów na stałe i zmienne, identyfikacja miejsc powstawania kosztów i centra zysków – co musimy uwzględnić, np. food cost, a jakie koszty możemy pominąć?
  • Wyznaczenie optimum rentowności usług hotelowych i dodatkowych – jak policzyć minimalną cenę, przy której Hotel „zarabia”?
  • Sprecyzowanie najbardziej kosztownych i przychodowych elementów oferty hotelu – noclegi, wyżywienie, usługi dodatkowe – jak wykorzystać informacje które posiadają do stworzenia rentownej strategii cenowej z wykorzystaniem cross-sellingu i up-sellingu?
  • Zalety i wady najmu krótko i długoterminowego – jakie ryzyko niesie ze sobą tworzenie wyjątkowo atrakcyjnych ofert np. dla studentów?
  • Znaczenie opinii Gości a zwiększenie przychodów obiektu – jaki jest związek lepszym wynikiem Global Review Index (GRI) a REVPAR oraz tego, jak konstruktywna krytyka przekazywana przez Gości może zwiększyć przychody hotelu?
  • Pricing -od strategii do taktyki
  • Strategia zarządzania przychodami (optymalizacji przychodów)
  • Benchmarking -analiza pozycji rynkowej hotelu, kluczowe wskaźniki
  • Podsumowanie –złote myśli i wskazówki