Nasi Eksperci

Jan Zacharewicz – Doradca Biznesu, założyciel Uczelnia Sp. z o.o., p.o. Prezydenta WSTiH. Absolwent Technikum Hotelarskiego w Gdyni. W latach 1969–1974 studiował na Wydziale Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, magister nauk ekonomicznych. Ukończył studia doktoranckie z wynikiem b. dobrym w 2016r. na Wydziale Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Pracował w Centrum Informatyki Handlu Zagranicznego i Gospodarki Morskiej, zatrudniony był także w Gdańskim Przedsiębiorstwie Budownictwa Przemysłowego w Gdańsku oraz w Resortowym Ośrodku Doskonalenia Kadr Kierowniczych Ministerstwa Hutnictwa i Przemysłu Maszynowego w Gdańsku na stanowisku kierownika Pracowni Organizacji i Zarządzania. Był dyrektorem do spraw ekonomiczno-finansowych  w Zakładach Radiowych Radmor w Gdyni. Dzięki wprowadzonemu przez niego innowacyjnego zarządzania zakład jako jedno z nielicznych polskich przedsiębiorstw elektronicznych przetrwał przemiany gospodarcze w okresie transformacji ustrojowej. Od 1991r. założyciel i właściciel Biura Doradztwa Ekonomicznego i Prawnego Jan Zacharewicz, a także Biura Doradztwa Ekonomicznego i Prawnego „Business Consultants”. Pasjonat kreatywnego myślenia, propagujący twórcze myślenie zarówno w biznesie, jak i życiu codziennym. Prowadził okresie 30 lat  doradztwo ekonomiczne i wykłady w języku polskim, angielskim, niemieckim oraz rosyjskim, w Polsce i za granicą dla kilkuset firm. Pan Jan Zacharewicz jest dyplomatą, ma zaszczyt pełnić funkcję Honorowego Konsula Ludowej Republiki Bangladeszu w Gdańsku. Jest również Doradcą Podatkowym. Jest także członkiem m.in. Gdańskiego Klubu Biznesu oraz innych organizacji. W 2018r. został Dżentelmen Roku, ale nade wszystko jest pasjonatem hotelarstwa, gastronomii oraz turystyki. Wyróżniony Nagrodą Orła Biznesu Pomorskiego. Odznaczony między innymi odznaką honorową „Za Zasługi dla Pracodawców Pomorza”, odznaką honorową „Za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej”, medalem Paula Harrisa, Złotym Medalem „Za Zasługi dla Pracodawców Pomorza”. Kreatywne myślenie, nie tylko w biznesie, etyka oraz dyplomacja to tematy, które są mocną stroną Pana Jana Zacharewicza.

Marcin Leśniak – absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Politechniki Łódzkiej. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w gastronomii. Audytor zewnętrzny systemów zarządzania jakością (ISO serii 9001, HACCP) akredytowanych jednostek certyfikujących. A także konsultant i trener z zakresu systemu bezpieczeństwa żywności HACCP. Marcin Leśniak doświadczenie we wdrażaniu i audytowaniu systemu HACCP zdobywał w wielu trzy, cztero i pięcio gwiazdkowych hotelach. Współpracuje z wieloma firmami takimi jak Marriott, Sheraton, Radisson Blu, Courtyard by Marriott, DoubleTree by Hilton, Hampton by Hilton, Costa Coffee, Arche, Raffles Europejski, Westin, Bukovina, Nosalowy Dwór, Linie Żeglugowe Euroafrica. Marcin Leśniak przeprowadził ponadto szereg szkoleń dla takich firm jak: Sfinks Polska, Unity Line, Polska Żegluga Bałtycka, Ecolab, Costa Coffee. W swojej codziennej pracy preferuje praktyczne podejście do systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, co cieszy się uznaniem wielu klientów branży gastronomicznej i hotelarskiej. Autor wielu artykułów dotyczących systemów bezpieczeństwa żywności w czasopismach branżowych (Restauracja). Właściciel firmy BM Quality Group Marcin Leśniak będącej członkiem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Kamil Czajkowski – studiował filozofię i psychologię ze specjalizacją kliniczną. Zdobywał praktykę w Ośrodku Interwencji Kryzysowej oraz Ośrodku Pomocy Ofiarom Przemocy. Od lat prowadzi praktykę psychologiczną jako psycholog i trener biznesu oraz doradca. Jest certyfikowanym coachem ICF. Ukończył studia podyplomowe MBA w Wyższej Szkole Bankowej, a obecnie pracuje nad doktoratem na Uniwersytecie Gdańskim. Jest nauczycielem akademickim prowadząc zajęcia z zakresu psychologii marketingu, sprzedaży, obsługi klienta oraz kompetencji menedżerskich, przywództwa i motywacji. Jest menedżerem hotelarskim z kilkunastoletnim doświadczeniem. Pracował w hotelach sieciowych oraz prywatnych w Polsce i zagranicą ostatnio jako dyrektor generalny czterogwiazdkowego Hotelu Sopot. Z zamiłowania jest muzykiem grającym na gitarze i pianinie.

Ireneusz Osiński – z wykształcenia psycholog i producent filmowy. Obecnie przedsiębiorca, konsultant biznesowy, szkoleniowiec, wykładowca akademicki, ekspert Wyższej Szkoły Bankowej. Łowca talentów, mówca, networker i mentor biznesowy. Certyfikowany coach biznesowy międzynarodowej organizacji Leadership Management International. Autor wielu projektów, w tym kilku kierunków studiów podyplomowych, programów szkoleniowych oraz programów telewizyjnych i audycji radiowych. Fundator i Prezes Fundacji na Rzecz Rozwoju Talentów. Pełnomocnik Zarządu ds. Relacji Biznesowych Związku Pracodawców Pomorza, odznaczony medalem honorowym za zasługi dla tej organizacji. Zawsze uśmiechnięty, energiczny, nastawiony na działanie. Potrafi w każdej osobie znaleźć unikalną wartość, którą trzeba pokazać światu. Ambasador Etycznego Biznesu i Networkingu. Edukator z misją stworzenia świata, w którym każdy osiąga wymarzone cele i jest szczęśliwym człowiekiem.

Rafał Czajka – ekspert w zakresie wizerunku w Internecie, specjalizuje się w dziedzinie zabezpieczenia punktu styku użytkownika z marką, produktem czy usługą. Wiedzę analityczną i wieloletnie doświadczenie łączy z kreacją oraz designem. Absolwent i wykładowca w Sopockiej Szkole Fotografii. Ekspert Fundacji Firm Rodzinnych z Poznania. Współwłaściciel Studia Graficznego Spectro, Agencji Tratva oraz portalu internetowego  Esopot.pl – Dzień Dobry Sopot. Prowadzi zajęcia z zakresu nowych mediów, zabezpieczenia wizerunku oraz wykorzystania treści w Internecie. Wykładowca w WSAiB w Gdyni na kierunku Marketing i PR w Internecie. Posiada bogate doświadczenia w zakresie marketingu miejsc, foto i wideo. Realizował wiele projektów m.in z PROT, SOT, STK, MROT, LOT oraz innymi instytucjami i firmami.

Krzysztof Grzymała – absolwent Akademii Morskiej w Gdyni,  Wydziału Administracyjnego o specjalizacji organizacja usług turystyczno-hotelarskich. Z branżą hotelarską związany od 1999 roku, przygodę zaczynał od stanowiska recepcjonisty w Holiday Inn Gdańsk. Po 3 latach objął stanowisko kierownika recepcji w ówczesnym Hotelu Mercure Hevelius (obecnie Stare Miasto). Od tego czasu zaczęła się kariera związana z zarządzaniem działami operacyjnymi jak i sprzedażowymi. Doświadczenie zdobywał na rynku warszawskim (Radisson SAS Hotel – obecnie Radisson Collection), jak i trójmiejskim (hotele w Gdańsku, Gdyni i Sopocie). Podczas ponad 20 lat pracy miał okazję poznać zasady revenue managementu hoteli sieciowych: Accor, Radisson, Hilton, IHG, Marriott. Zajmował się zarządzaniem  w obiektach sieciowych jak i niezależnych hotelach. Ostatnie lata związany z Sopotem, gdzie z sukcesem był odpowiedzialny za otwarcie i wprowadzenie na rynek hotelu Mera Spa Sopot łącznie ze wejściem obiektu do sieci Marriott. Następnie prowadził dział sprzedaży w hotelu Hampton by Hilton w Gdańsku Oliwie, skąd przeniósł się do Holiday Inn Gdańsk City Center, gdzie ponownie przyszło zmierzyć się z otwarciem obiektu. Od 2 lat ponownie związany z Sopotem – gdzie po okresie pandemii został zaangażowany do nowego otwarcia Radisson Blu. Jako zastępca dyrektora odpowiadał za działy operacyjne hotelu oraz prowadzenie revenue całego obiektu. Uczestnik wieli szkoleń zarówno z zakresu obsługi gości, sprzedaży jak i  revenue. Może pochwalić się znajomością wielu systemów operacyjnych, sprzedażowych  oraz wspierających sprzedaż: Opera, Fidelio, Rehot2, OnQ, Upper CRS, Delphi, GRU, Concerto,  a ostatnio EMMA CRS. Posiadający szereg certyfikatów i dyplomów potwierdzających kompetencje zawodowe oraz umiejętności sprzedażowe. Prywatnie: miłośnik sportu, żeglarstwa, tańca i muzyki rockowej.

Kateryna Domaracka – posiada 15- letnie doświadczenie we współpracy międzynarodowej i kontaktach międzykulturowych oraz 10- letnie doświadczenie jako pracownik dydaktyczny na uczelni wyższej. Od roku 2006 aktywnie udziela się w życiu społecznym. Pracowała jako manager, koordynator projektów unijnych, trener, wykładowca. Od 5 lat prowadzi start-up: Centrum Języków Obcych „Zacznij Mówić”. Tematem przewodnim naszego Centrum jest nauka języka polskiego jako obcego i kultury polskiej oraz pomoc w adaptacji obcokrajowców w Gdańsku. Ekspert komunikacji międzykulturowej.

Magdalena Chrzanowska – ukończyła studia prawnicze na Uniwersytecie Gdańskim oraz  jest absolwentką studiów podyplomowych z Zarzadzania Zasobami Ludzkimi, Prawa Własności Intelektualnej oraz Mediacji Sądowych i Pozasądowych. Posiada uprawnienia mediatorskie, licencję zarządcy i pośrednika nieruchomości. Obecnie pełni stanowisko Kanclerza w Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku. Jest wieloletnim menadżerem, prawnikiem oraz mediatorem. Swoje menadżerskie doświadczenie zdobywała w różnych profesjach- nieruchomościach, eventach, gastronomii zarządzając pięcioma restauracjami oraz jako menadżer regionalny w międzynarodowej korporacji. Autorka publikacji Prawne możliwości wyegzekwowania zasądzonej kompensaty tytułem zadośćuczynienia w Studia z zakresu nauk prawnoustrojowych. Miscellanea., oraz Zadośćuczynienie dla osoby poszkodowanej z tytułu zaburzenia bądź zerwania więzi rodzinnej w zakresie relacji rodzic-dziecko na podstawie art. 448 w związku z art. 24 § 1 k.c. w Kwartalniku Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Szkoli m.in. z zakresu prawa pracy, mediacji, miękkiego HR- z zagadnień dot. rekrutacji, budowania zespołów, obsługi klienta oraz sprzedaży. Prywatnie zapalona narciarka, miłośniczka nieruchomości i fanka podróży ze smakiem.

Patryk Soliński – terapeuta i menadżer z 15-letnim stażem, specjalista w sektorze hotelowego SPA & wellness, uczestnik wielu branżowych kongresów i konferencji w Polsce i za granicą. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu na kierunku zdrowie publiczne oraz podyplomowego studium zarządzania w Irlandii. Swoją drogę zawodową zaczynał w renomowanych Spa w Irlandii jako terapeuta cyklicznie awansując do pozycji asystenta menadżera oraz samodzielnego menadżera SPA. Karierę hotelarską kontynuował w Polsce zarządzając przez ponad 7 lat, 25 osobowym zespołem SPA w prestiżowym Hotelu Sheraton w Sopocie, należącym do jednej z największych sieci hotelowych na świecie jaką jest Marriott. Olbrzymią radość sprawia mu dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, które wykorzystuję przy projektach konsultacyjnych oraz audytach mających na celu podniesienie jakości usług oraz rentowności obiektów SPA. Aktualnie jest doradcą biznesowym oraz menadżerem nowego fitnessowego projektu opartego o metodę treningu obwodowego w 36minut.  Prywatnie jest zagorzałym fanem Formuły 1 oraz światowego rugby, miłośnikiem włoskiej kuchni oraz podróży.

Tomasz Rusiecki – związany z branżą gastronomiczno hotelarską od prawie 20 lat, pierwsze doświadczenia zdobył Wielkiej Brytanii zaczynając od podstawowych stanowisk w strukturach kuchni, aby w kolejnych etapach rozwinąć swoją pasję oraz umiejętności głównie w zakresie zespołów konferencyjno bankietowych jednego z najbardziej znanych golf resort na świecie  Old Course Hotel w szkockim St. Andrews, Radisson SAS w Szczecinie , jednego z najstarszych hoteli w Londynie Langham Hotel oraz Fairmont St.Andrews Golf Resort &Spa. W 2009 dołączył do kadry managerskiej nowo otwartego wówczas Sheraton Sopot Hotel i współtworzył całość działalności operacyjnej centrum konferencyjnego o powierzchni 4000 metrów kwadratowych. Był miedzy odpowiedzialny za wszystkie aspekty organizacyjne obsługi konferencyjno bankietowej podczas takich wydarzeń jak pierwsza polska Prezydencja w Unii Europejskiej w 2011 roku w Sopocie, konferencje Europejskie Forum Nowych Idei oraz Europejski Kongres Finansowy. W 2011 współuczestniczył w otwarciu nowego hotelu marki WESTIN  –  The Westin Abu Dhabi Golf Resort & Spa . W kolejnych latach awansował na stanowiska F&B Manager oraz F&B Director będąc odpowiedzialnym za wszystkie aspekty pionu gastronomii Sheraton Sopot Hotel. W 2019 dołączył do projektu Olivia Star Top nowego, nowoczesnego konceptu gastronomicznego obejmującego przestrzenie restauracyjno bankietowe w obrębie najwyższego budynku Olivia Business Centre, gdzie pełni stanowisko Head of F&B Department.

Marek Górski – Związany z hotelarstwem od 1999roku, przez wszystkie lata w działach operacyjnych, głównie w dziale housekeeping. Pragmatyk i analityk. Doświadczenie zdobywał w hotelach w Polsce i za granicą, w trzy, cztero i pięcio gwiazdkowych. Otwierał 3 nowe obiekty hotelowe. Pracował w hotelach prywatnych jak i największych sieci, jak Starwood czy Marriott. Obecnie związany z rozwijającą się w Polsce siecią Puro Hotels. Zawodowo Kierownik Działu Utrzymania Czystości. Prywatnie zapalony wędkarz i żeglarz. Przekonany, że czas spędzony w pracy może dawać satysfakcję

Tomasz Włodarczyk – Prestige Brands Ambassador, United Beverages. Pierwsze kroki w świecie złotego trunku stawiał w hotelu Sheraton w Sopocie. Prowadził autorskie degustacje whisky oraz współtworzył lokal, którego tematem przewodnim były szkockie whisky single malt. Przez lata pracował dla największych koncernów alkoholowych prowadząc degustacje, szkolenia oraz promując whisky single malts w Polsce. Pasja i ciekawość wielokrotnie zaprowadziła go do Szkocji w celu zagłębienia tajemnic złotego trunku. Swoją wiedzę wykorzystywał przy zakupie kolejnych butelek whisky zarówno do swojej kolekcji jak i pomagając innym budować portfele inwestycyjne whisky. Kilkukrotnie gościnnie wykładał na Uniwersytecie Gdańskim w temacie inwestowania w whisky. Aktualnie jako Prestige Brands Ambassador w firmie United Beverages odpowiada za szkolenia, degustacje i promocje prestiżowego portfolio firmy, między innymi The Macallan, Bushmills, Highland Park oraz Glen Moray.

Ułatwienia