Nasi Eksperci

Jan Zacharewicz

Jan Zacharewicz

Doradca Biznesu, założyciel Uczelnia Sp. z o.o., p.o. Prezydenta WSTiH. Absolwent Technikum Hotelarskiego w Gdyni. W latach 1969–1974 studiował na Wydziale Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, magister nauk ekonomicznych. Ukończył studia doktoranckie z wynikiem b. dobrym w 2016r. na Wydziale Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego. Pracował w Centrum Informatyki Handlu Zagranicznego i Gospodarki Morskiej, zatrudniony był także w Gdańskim Przedsiębiorstwie Budownictwa Przemysłowego w Gdańsku oraz w Resortowym Ośrodku Doskonalenia Kadr Kierowniczych Ministerstwa Hutnictwa i Przemysłu Maszynowego w Gdańsku na stanowisku kierownika Pracowni Organizacji i Zarządzania. Był dyrektorem do spraw ekonomiczno-finansowych  w Zakładach Radiowych Radmor w Gdyni. Dzięki wprowadzonemu przez niego innowacyjnego zarządzania zakład jako jedno z nielicznych polskich przedsiębiorstw elektronicznych przetrwał przemiany gospodarcze w okresie transformacji ustrojowej. Od 1991r. założyciel i właściciel Biura Doradztwa Ekonomicznego i Prawnego Jan Zacharewicz, a także Biura Doradztwa Ekonomicznego i Prawnego „Business Consultants”. Pasjonat kreatywnego myślenia, propagujący twórcze myślenie zarówno w biznesie, jak i życiu codziennym. Prowadził okresie 30 lat  doradztwo ekonomiczne i wykłady w języku polskim, angielskim, niemieckim oraz rosyjskim, w Polsce i za granicą dla kilkuset firm. Pan Jan Zacharewicz jest dyplomatą, ma zaszczyt pełnić funkcję Honorowego Konsula Ludowej Republiki Bangladeszu w Gdańsku. Jest również Doradcą Podatkowym. Jest także członkiem m.in. Gdańskiego Klubu Biznesu oraz innych organizacji. W 2018r. został Dżentelmen Roku, ale nade wszystko jest pasjonatem hotelarstwa, gastronomii oraz turystyki. Wyróżniony Nagrodą Orła Biznesu Pomorskiego. Odznaczony między innymi odznaką honorową „Za Zasługi dla Pracodawców Pomorza”, odznaką honorową „Za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczypospolitej Polskiej”, medalem Paula Harrisa, Złotym Medalem „Za Zasługi dla Pracodawców Pomorza”. Kreatywne myślenie, nie tylko w biznesie, etyka oraz dyplomacja to tematy, które są mocną stroną Pana Jana Zacharewicza.

Łukasz Szołtys

Łukasz Szołtys

Jest przedsiębiorcą, hotelarzem, trenerem i konsultantem z ponad 15 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami oraz 10 letni doświadczeniem na stanowisku Dyrektora Generalnego Hotelu. Absolwent studiów z zakresu obsługi ruchu turystycznego, turystyki międzynarodowej, zarządzania hotelami oraz programu MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz Brno University of Technology w Brnie. Specjalista – praktyk z zakresu zarządzania, restrukturyzacji oraz otwarć przedsiębiorstw z sektora HoReCa ( hotele, pensjonaty, restauracje, firmy cateringowe ). Swoje bogate doświadczenie w branży hotelarskiej zdobył m.in. zarządzając takimi obiektami jak: Hotel Wilga *** w Ustroniu, Centrum Green Hill*** Business & SPA w Wiśle, Hotel Diament SPA & Wellness**** w Ustroniu, Hotelu Mercure Patria*** w Wiśle; zarządzając działem sprzedaży woj. Śląskiego hotelu Arłamów **** czy będąc dyrektorem bazy noclegowej największego uzdrowiska w Polsce gdzie zarządzał zespołem ponad 300 pracowników ( Uzdrowisko Ustroń S.A. ); pełniąc funkcję V-ce Prezesa Wiślańskiej Organizacja Turystycznej w latach 2015-2017, czy pracując w hotelach za granicą m.in. w Stanach Zjednoczonych, Grecji czy Hiszpani. Doradca zarządu oraz dyrektor sprzedaży i marketingu nowo powstałych hoteli m.in.: Hotel Radisson Blu Sopot **** oraz Hotel Malbork by DeSilva ****. Od 2010 roku właściciel firmy szkoleniowo – doradczej ( Rest Consulting ) specjalizującej się w zarządzaniu nieruchomościami hotelowymi. Od 2021 roku Dyrektor Działu Hotelowego w Cover Hotels Management W latach 2010 – 2023 odpowiadał za wdrażanie i stały nadzór nad procesami dotyczącymi optymalizacji funkcjonowania kilkudziesięciu hoteli w całej Polsce. Od ponad 10 lat trener sztuki hotelarskiej, gastronomicznej oraz sprzedaży w sektorze HoReCa. Wykładowca i trener m.in.: w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach czy Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku.

Kamil Czajkowski

Kamil Czajkowski

Studiował filozofię i psychologię ze specjalizacją kliniczną. Zdobywał praktykę w Ośrodku Interwencji Kryzysowej oraz Ośrodku Pomocy Ofiarom Przemocy. Od lat prowadzi praktykę psychologiczną jako psycholog i trener biznesu oraz doradca. Jest certyfikowanym coachem ICF. Ukończył studia podyplomowe MBA w Wyższej Szkole Bankowej, a obecnie pracuje nad doktoratem na Uniwersytecie Gdańskim. Jest nauczycielem akademickim prowadząc zajęcia z zakresu psychologii marketingu, sprzedaży, obsługi klienta oraz kompetencji menedżerskich, przywództwa i motywacji. Jest menedżerem hotelarskim z kilkunastoletnim doświadczeniem. Pracował w hotelach sieciowych (Starwood, Marriott) oraz prywatnych w Polsce (Sheraton Sopot Hotel) i zagranicą (Renaissance Aktau Hotel Kazahstan) ostatnio jako dyrektor generalny czterogwiazdkowego Hotelu Sopot. W latach 2019-2022 był członkiem Rady Sopockiej Organizacji Turystycznej aktywnie współtworząc politykę turystyczną kurortu. Ma na swoim koncie liczne publikacje w czasopismach branżowych oraz występy na konferencjach turystycznych i hotelarskich. Z zamiłowania jest muzykiem grającym na gitarze i pianinie. “Moją największą pasją są ludzie. Jako student filozofii nauczyłem się na nich krytycznie patrzeć i czerpać z mądrości tych, którzy patrzyli w ten sposób od wieków. Jako psycholog kliniczny nauczyłem się rozumieć pełne emocji relacje między nimi. Zdobywając doświadczenie menedżerskie, zarządzając przez kilkanaście lat zespołami na różnych szczeblach, w biznesach prywatnych i korporacjach, w Polsce i zagranicą, poznałem dogłębnie ludzi w kontekście ich pracy i rozwoju zawodowego. Wypracowałem własne narzędzia by ich motywować, wspierać, rozwijać i im przewodzić. W pracy wykładowcy akademickiego dzielę się zdobytą wiedzą teoretyczną i praktyczną z zakresu psychologii konsumenta, organizacji i zarzadzania oraz przywództwa i motywacji. Jako coach towarzyszę swoim klientom w rozwoju osobistym, prowokuję do zmiany i poszerzenia perspektywy, pomagam stawiać i realizować cele. Jako trener biznesu szkolę zespoły pracowników, menedżerów oraz zarządy, starając się zarazić ich swoją pasją do ludzi. Jako muzyk cieszę się dostrzegając w człowieku piękno. Poza pracą staram się być dobrym mężem i ojcem.”

Sambor Mieruszewski

Sambor Mieruszewski

Architekt, grafik, fotograf. Kreuje marki, projektuje loga, tworzy strategie marketingowe. Pasjonat nowych technologii. Doskonale rozumie jak budować przyciągający uwagę wizerunek marki. Specjalizuje się w marketingu dóbr luksusowych – inwestycji deweloperskich, hoteli i jachtów. Prowadził marketing hoteli i najważniejszych inwestycji deweloperskich w Trójmieście oraz w pasie nadmorskim od Gdańska po Międzyzdroje. Ekspert Instytutu Developera.

Karolina Ferenc

Karolina Ferenc

Wytrawny manager z ponad 20-letnim doświadczeniem w sprzedaży. Specjalizuje się w pracy bezpośredniej z klientami, zarówno polskimi, jak i zagranicznymi. Z sukcesem zarządzała zespołami sprzedaży, marketingu oraz obiektami hotelowymi, współpracując z najemcami komercyjnymi. Jej najnowsze przedsięwzięcie obejmuje przygotowanie obiektu do kategoryzacji, co wiąże się z opracowywaniem strategii sprzedażowej oraz wprowadzaniem nowych procedur i standardów. Karolina z powodzeniem realizowała indywidualne projekty z zakresu sprzedaży, tworzyła struktury dla zespołów sprzedaży zewnętrznych firm i zajmowała się wdrażaniem polityki RODO. Ma na koncie mentoring oraz opracowywanie strategii i kampanii marketingowych w obiektach noclegowych. Zarządzała projektami w hotelach Scandic w Polsce i odpowiadała za centralne biuro sprzedaży. Przez trzy lata pełniła funkcję Dyrektora Generalnego Hotelu Scandic Wroclaw, zarządzając obiektem w centrum miasta. Jej szerokie umiejętności obejmują zarządzanie obiektami i projektami, organizację wydarzeń, a także 14-letnie doświadczenie w marketingu i sprzedaży B2B oraz B2C.

 Marcin Leśniak

Marcin Leśniak

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu i Politechniki Łódzkiej. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie na stanowiskach kierowniczych w gastronomii. Audytor zewnętrzny systemów zarządzania jakością (ISO serii 9001, HACCP) akredytowanych jednostek certyfikujących. A także konsultant i trener z zakresu systemu bezpieczeństwa żywności HACCP. Marcin Leśniak doświadczenie we wdrażaniu i audytowaniu systemu HACCP zdobywał w wielu trzy, cztero i pięcio gwiazdkowych hotelach. Współpracuje z wieloma firmami takimi jak Marriott, Sheraton, Radisson Blu, Courtyard by Marriott, DoubleTree by Hilton, Hampton by Hilton, Costa Coffee, Arche, Raffles Europejski, Westin, Bukovina, Nosalowy Dwór, Linie Żeglugowe Euroafrica. Marcin Leśniak przeprowadził ponadto szereg szkoleń dla takich firm jak: Sfinks Polska, Unity Line, Polska Żegluga Bałtycka, Ecolab, Costa Coffee. W swojej codziennej pracy preferuje praktyczne podejście do systemu zarządzania bezpieczeństwem żywności, co cieszy się uznaniem wielu klientów branży gastronomicznej i hotelarskiej. Autor wielu artykułów dotyczących systemów bezpieczeństwa żywności w czasopismach branżowych (Restauracja). Właściciel firmy BM Quality Group Marcin Leśniak będącej członkiem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.

Rafał Czajka

Rafał Czajka

Ekspert w zakresie wizerunku w Internecie, specjalizuje się w dziedzinie zabezpieczenia punktu styku użytkownika z marką, produktem czy usługą. Wiedzę analityczną i wieloletnie doświadczenie łączy z kreacją oraz designem. Absolwent i wykładowca w Sopockiej Szkole Fotografii. Ekspert Fundacji Firm Rodzinnych z Poznania. Współwłaściciel Studia Graficznego Spectro, Agencji Tratva oraz portalu internetowego  Esopot.pl – Dzień Dobry Sopot. Prowadzi zajęcia z zakresu nowych mediów, zabezpieczenia wizerunku oraz wykorzystania treści w Internecie. Wykładowca w WSAiB w Gdyni na kierunku Marketing i PR w Internecie. Posiada bogate doświadczenia w zakresie marketingu miejsc, foto i wideo. Realizował wiele projektów m.in z PROT, SOT, STK, MROT, LOT oraz innymi instytucjami i firmami.

Krzysztof Grzymała

Krzysztof Grzymała

Absolwent Akademii Morskiej w Gdyni,  Wydziału Administracyjnego o specjalizacji organizacja usług turystyczno-hotelarskich. Z branżą hotelarską związany od 1999 roku, przygodę zaczynał od stanowiska recepcjonisty w Holiday Inn Gdańsk. Po 3 latach objął stanowisko kierownika recepcji w ówczesnym Hotelu Mercure Hevelius (obecnie Stare Miasto). Od tego czasu zaczęła się kariera związana z zarządzaniem działami operacyjnymi jak i sprzedażowymi. Doświadczenie zdobywał na rynku warszawskim (Radisson SAS Hotel – obecnie Radisson Collection), jak i trójmiejskim (hotele w Gdańsku, Gdyni i Sopocie). Podczas ponad 20 lat pracy miał okazję poznać zasady revenue managementu hoteli sieciowych: Accor, Radisson, Hilton, IHG, Marriott. Zajmował się zarządzaniem  w obiektach sieciowych jak i niezależnych hotelach. Ostatnie lata związany z Sopotem, gdzie z sukcesem był odpowiedzialny za otwarcie i wprowadzenie na rynek hotelu Mera Spa Sopot łącznie ze wejściem obiektu do sieci Marriott. Następnie prowadził dział sprzedaży w hotelu Hampton by Hilton w Gdańsku Oliwie, skąd przeniósł się do Holiday Inn Gdańsk City Center, gdzie ponownie przyszło zmierzyć się z otwarciem obiektu. Od 2 lat ponownie związany z Sopotem – gdzie po okresie pandemii został zaangażowany do nowego otwarcia Radisson Blu. Jako zastępca dyrektora odpowiadał za działy operacyjne hotelu oraz prowadzenie revenue całego obiektu. Uczestnik wieli szkoleń zarówno z zakresu obsługi gości, sprzedaży jak i  revenue. Może pochwalić się znajomością wielu systemów operacyjnych, sprzedażowych  oraz wspierających sprzedaż: Opera, Fidelio, Rehot2, OnQ, Upper CRS, Delphi, GRU, Concerto,  a ostatnio EMMA CRS. Posiadający szereg certyfikatów i dyplomów potwierdzających kompetencje zawodowe oraz umiejętności sprzedażowe. Prywatnie: miłośnik sportu, żeglarstwa, tańca i muzyki rockowej.

Patryk Soliński

Patryk Soliński

terapeuta i menadżer z 15-letnim stażem, specjalista w sektorze hotelowego SPA & wellness, uczestnik wielu branżowych kongresów i konferencji w Polsce i za granicą. Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu na kierunku zdrowie publiczne oraz podyplomowego studium zarządzania w Irlandii. Swoją drogę zawodową zaczynał w renomowanych Spa w Irlandii jako terapeuta cyklicznie awansując do pozycji asystenta menadżera oraz samodzielnego menadżera SPA. Karierę hotelarską kontynuował w Polsce zarządzając przez ponad 7 lat, 25 osobowym zespołem SPA w prestiżowym Hotelu Sheraton w Sopocie, należącym do jednej z największych sieci hotelowych na świecie jaką jest Marriott. Olbrzymią radość sprawia mu dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem, które wykorzystuję przy projektach konsultacyjnych oraz audytach mających na celu podniesienie jakości usług oraz rentowności obiektów SPA. Aktualnie jest doradcą biznesowym oraz menadżerem nowego fitnessowego projektu opartego o metodę treningu obwodowego w 36minut.  Prywatnie jest zagorzałym fanem Formuły 1 oraz światowego rugby, miłośnikiem włoskiej kuchni oraz podróży.

Tomasz Rusiecki

Tomasz Rusiecki

związany z branżą gastronomiczno hotelarską od prawie 20 lat, pierwsze doświadczenia zdobył Wielkiej Brytanii zaczynając od podstawowych stanowisk w strukturach kuchni, aby w kolejnych etapach rozwinąć swoją pasję oraz umiejętności głównie w zakresie zespołów konferencyjno bankietowych jednego z najbardziej znanych golf resort na świecie  Old Course Hotel w szkockim St. Andrews, Radisson SAS w Szczecinie , jednego z najstarszych hoteli w Londynie Langham Hotel oraz Fairmont St.Andrews Golf Resort &Spa. W 2009 dołączył do kadry managerskiej nowo otwartego wówczas Sheraton Sopot Hotel i współtworzył całość działalności operacyjnej centrum konferencyjnego o powierzchni 4000 metrów kwadratowych. Był miedzy odpowiedzialny za wszystkie aspekty organizacyjne obsługi konferencyjno bankietowej podczas takich wydarzeń jak pierwsza polska Prezydencja w Unii Europejskiej w 2011 roku w Sopocie, konferencje Europejskie Forum Nowych Idei oraz Europejski Kongres Finansowy. W 2011 współuczestniczył w otwarciu nowego hotelu marki WESTIN  –  The Westin Abu Dhabi Golf Resort & Spa . W kolejnych latach awansował na stanowiska F&B Manager oraz F&B Director będąc odpowiedzialnym za wszystkie aspekty pionu gastronomii Sheraton Sopot Hotel. W 2019 dołączył do projektu Olivia Star Top nowego, nowoczesnego konceptu gastronomicznego obejmującego przestrzenie restauracyjno bankietowe w obrębie najwyższego budynku Olivia Business Centre, gdzie pełni stanowisko Head of F&B Department.

Marek Górski

Marek Górski

Związany z hotelarstwem od 1999roku, przez wszystkie lata w działach operacyjnych, głównie w dziale housekeeping. Pragmatyk i analityk. Doświadczenie zdobywał w hotelach w Polsce i za granicą, w trzy, cztero i pięcio gwiazdkowych. Otwierał 3 nowe obiekty hotelowe. Pracował w hotelach prywatnych jak i największych sieci, jak Starwood czy Marriott. Obecnie związany z rozwijającą się w Polsce siecią Puro Hotels. Zawodowo Kierownik Działu Utrzymania Czystości. Prywatnie zapalony wędkarz i żeglarz. Przekonany, że czas spędzony w pracy może dawać satysfakcję

Tomasz Włodarczyk

Tomasz Włodarczyk

Prestige Brands Ambassador, United Beverages. Pierwsze kroki w świecie złotego trunku stawiał w hotelu Sheraton w Sopocie. Prowadził autorskie degustacje whisky oraz współtworzył lokal, którego tematem przewodnim były szkockie whisky single malt. Przez lata pracował dla największych koncernów alkoholowych prowadząc degustacje, szkolenia oraz promując whisky single malts w Polsce. Pasja i ciekawość wielokrotnie zaprowadziła go do Szkocji w celu zagłębienia tajemnic złotego trunku. Swoją wiedzę wykorzystywał przy zakupie kolejnych butelek whisky zarówno do swojej kolekcji jak i pomagając innym budować portfele inwestycyjne whisky. Kilkukrotnie gościnnie wykładał na Uniwersytecie Gdańskim w temacie inwestowania w whisky. Aktualnie jako Prestige Brands Ambassador w firmie United Beverages odpowiada za szkolenia, degustacje i promocje prestiżowego portfolio firmy, między innymi The M

David J. Arnold

David J. Arnold

Over 18 years of experience facilitating management and their employees through soft skills coaching, programs and workshops in English for company employee growth and enhanced professionalism on the job with special focus on communication, this also includes over ten years with Master’s degree, part-time students on weekends at the Gdansk College of Tourism and Hotel Management and other private companies and entities. Speaker and trainer in management, sales and marketing; help staff and contact persons especially with English for speaking and target language used in virtual media, inter/intranet websites, social and professional platforms, advertising and recruiting literature. Support those in PR, HR Sales and Marketing to project company image, promote and define company vision, describe company culture, enhance brand; also finalize texts for webpages, company literature and social media. Challenging participants and attacking contemporary topics brings to life understanding and constructive viewpoints for practical discussion. Innovative, flexible approach to overcoming obstacles and meeting new challenges with focus to the future.