Tytuł: Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca
Cel biznesowy: Przekształcenie menedżerów w autentycznych liderów, którzy potrafią inspirować, budować zaufanie w zespole i prowadzić firmę do osiągnięcia celów strategicznych, jednocześnie dbając o dobro pracowników.
Program:
- Wstęp: Kim jest skuteczny manager w nowoczesnej organizacji?
- Charakterystyka kierownika vs. lidera
- Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej
- Różnica między byciem kierownikiem, a byciem liderem
- Porównanie cech, umiejętności i postaw kierownika i lidera
- Zrozumienie, dlaczego bycie liderem jest bardziej efektywne
- Budowanie autorytetu
- Kluczowe czynniki budujące autorytet w oczach zespołu
- Jak być liderem, któremu ludzie chcą śledzić?
- Rola zaufania w zarządzaniu
- Dlaczego zaufanie jest kluczem do skutecznego liderowania?
- Jak budować i utrzymywać zaufanie w zespole?
- Godzenie perspektywy pracownika i interesu firmy
- Jak zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników?
- Jak równoważyć cele biznesowe i dobro pracowników?
- Rozmowy oceniające i feedback
- Jak skutecznie przeprowadzać rozmowy oceniające?
- Techniki skutecznego feedbacku i jak je stosować
- Efektywna komunikacja
- Techniki i narzędzia komunikacyjne dla liderów
- Jak unikać pułapek komunikacyjnych?
- Kompetencje twarde w zarządzaniu
- Podstawy zarządzania operacyjnego
- Wprowadzenie do finansów i kontrolingu
- Narzędzia zarządzania zmianą
- Podsumowanie: Droga od zarządcy do lidera
- Przykłady praktyczne
- Planowanie dalszego rozwoju jako lider
Szkolenie będzie oparte na praktycznych ćwiczeniach i studiach przypadków, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję do aktywnego zaangażowania i praktycznego zastosowania nabytych umiejętności. W trakcie szkolenia przewidziane są również sesje Q&A oraz dyskusje grupowe, aby uczestnicy mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami.