Trudne sytuacje w obsłudze gościa – sektor horeca

Szkolenie przygotuje Twój zespół do skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami, które pojawiają się w interakcjach z wymagającymi gośćmi. Nauczysz się, jak zachować profesjonalizm w stresujących momentach, rozwiązywać konflikty i zapewniać wyjątkową obsługę, nawet w najbardziej trudnych sytuacjach.

TRUDNE SYTUACJE W OBSŁUDZE GOŚCIA – SEKTOR HORECA

Cel i przeznaczenie szkolenia:

Wzmocnienie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientem.

 

Dla kogo jest szkolenie?

  • Kelnerów i barmanów – którzy codziennie stykają się z różnorodnymi klientami i muszą radzić sobie z napiętymi sytuacjami.

  • Kucharzy i pracowników kuchni – którzy również mają kontakt z klientami i muszą utrzymywać wysoki standard obsługi w trudnych warunkach.

  • Recepcjonistów w hotelach – odpowiedzialnych za pierwszą linię kontaktu z gośćmi, często w stresujących sytuacjach.

  • Menedżerów restauracji i hoteli – którzy muszą skutecznie zarządzać sytuacjami kryzysowymi i rozwiązywać konflikty wśród personelu oraz z klientami.

  • Osób zarządzających zespołami – które pragną poprawić atmosferę pracy i efektywność obsługi klienta w trudnych warunkach.

  • Pracowników obiektów turystycznych – którzy spotykają się z różnymi wymaganiami gości, co może prowadzić do trudnych rozmów i sytuacji.

 

Tematy omawiane na szkoleniu:

1. Definicja trudnej sytuacji z Klientem

  • Mapa trudnych sytuacji z Klientem.

  • Typologia „trudnych Klientów”.

  • Jak kreować wizerunek doradcy w oczach Klienta.

  • Filozofia ”ok-ok” w relacji klientem.

  • Elastyczność jako fundament efektywnej relacji.

  • Bank perswazyjnych konstrukcji językowych pomocnych w codziennych relacjach.

  • Wykorzystanie obiekcji Klienta do wzmacniania argumentacji handlowca.

  • Elastyczne i dopasowane do sytuacji stosowanie praktycznych technik perswazji.

 

2. Techniki prowadzenia i kontroli rozmowy 

  • Koncentracja na celu rozmowy.

  • Punkty krytyczne w rozmowie z „trudnym klientem”.

  • Wyciszenie emocji klienta.

  • Techniki wspomagające lepszą kontrolę rozmowy na każdym jej etapie (ton głosu, aktywne słuchania, komunikaty typu „Ja” i inne ).

  • Model Analizy Transakcyjnej jako narzędzie wspomagające efektywną komunikację w trudnych sytuacjach.

  • Przełamywanie nieefektywnych schematów komunikacji z klientem.

  • Elastyczne stosowanie modelu asertywności.

  • Konstruowanie stanowczej prośby i odmowy.

 

3. Zbijanie obiekcji Klienta z wykorzystaniem technik perswazji

  • Koncentracja na celu rozmowy.

  • Punkty krytyczne w rozmowie z „trudnym klientem”.

  • Czym perswazja różni się od manipulacji?

  • Makiawelizm a stosowanie technik perswazji.

  • Filtry percepcji rzeczywistości w procesie perswazji.

  • Wykorzystanie potęgi pytań z presupozycjami.

  • Wykorzystywanie i stopniowanie różnego typu sankcji w realizacji celów.

  • Techniki omijania świadomego oporu klientów (implikacje, wskaźniki…).

 

4. Radzenie sobie z emocjami w trudnych sytuacjach

  • Co jest moją silną, a co słabą stroną w obszarze zarządzania emocjami.

  • Czy można mówić o złych emocjach? 

  • Definicja stresu psychologicznego.

  • Pozytywna rola eu-stresu: optymalny poziom stresu.

  • Trójkąt antystresowy: dieta – aktywność – relaksacja.

  • Mentalne techniki radzenia sobie z nadmiarem stresu.

  • Jak sobie radzić w sytuacji presji i napięć.

 

Trener: dr Adam Ubertowski

Licencjonowany Coach ICC, Master inNudging (Kopenhaga). Absolwent Socjologii UJ, Psychologii UG i Filozofii UMK, obronił doktorat na Wydziale Ekonomicznym UG. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania pod patronatem Central Connecticut State University oraz studia z doradztwa inwestycyjnego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ekspert i komentator telewizyjnych programów informacyjnych w zakresie tematów gospodarczo-ekonomicznych. Publicysta oraz autor książek biznesowych, w tym „Psychologii Biznesu” oraz pozycji „Ja.com” – z obszaru budowania marki osobistej. Ponad dekadę był Dyrektorem Programowym MBA GFKM. Czynny wykładowca MBA. Brał udział w projektach doradczo-szkoleniowych dla kilkuset czołowych firm obecnych na polskim rynku. Współzałożyciel kilku start-upów, członek rad nadzorczych 3 firm, Rotary Club oraz Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

 

Cena szkolenia:

FORMA STACJONARNA

Koszt 2 dniowego szkolenia w formie stacjonarnej (12 godzin) – 1499 zł brutto/osoba*.

Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 999 zł brutto/osoba*.

*cena dla grupy minimum 8 osób

 

Czas trwania, sposób organizacji:

FORMA STACJONARNA

12 godzinny program szkolenia (2 dni) 09:00 – 15:00

Termin – 19-20.05.2025 r. **

 

**Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.