Standardy i procedury funkcjonowania działu Housekeeping – podstawowy.
Cel i przeznaczenie szkolenia:
Poznanie sztuki osiągnięcia sukcesu przez obiekt hotelowy poprzez m.in.:
- Podniesienie kompetencji pracowników.
- Podniesienie jakości pobytu i satysfakcji Gości.
- Skuteczną kontrolę wydatków działu.
Jednym z głównych celów warsztatów jest poznanie ogólnych standardów
i procedur panujących na świecie z zakresu pracy działu HSKP oraz podniesienie kompetencji pracowników do prawidłowego odgrywania swojej roli w zespole.
Szkolenie ma za zadanie usprawnić pracę całego działu HSKP poprzez usamodzielnienie pracownika liniowego, stworzenie mu pasów pracy, pomóc w pracy codziennej supervisingu i w egzekwowaniu prac cyklicznych od podległego zespołu, zwiększyć efektywność pracy managera działu HSKP oraz hotel managementu.
Dla kogo jest szkolenie?
Pracownicy działu HSKP
Tematy omawiane na szkoleniu:
-
Dzień 1
Wykład teoretyczny - bloki tematyczne:
1. Dział Służby Pięter – prezentacja.
2. Spis podstawowych procedur obowiązujących w obiektach hotelowych.
3. Omówienie najważniejszych procedur.
4. Zadania i praca w grupach.
5. Dyskusja.
Audyt wewnętrzny działu HSKP, obejmujący:
1. Analizę magazynów (chemiczny, czysta pościel).
2. Analizę dokumentacji działowej (harmonogramów porządków cyklicznych oraz check list stanowiskowych).Dzień 2
Szkolenie praktyczne pracowników działu HSKP:
1. Nauka serwisu łazienki.
2. Nauka serwisu pokoju.
3. Nauka ścielenia łóżka i dostawki.
4. Nauka pasów pracy.
5. Nauka najważniejszych technik sprzątania (co, kiedy i dlaczego?).
6. Metodyka sprawdzania pokoi serwisowanych i przestrzeni ogólnodostępnych.
Dzięki udziałowi:
- Korzyści płynące ze szkolenia dla uczestników to m.in.:
- Zrozumienie obowiązków i wagi pracy każdego pracownika działu.
- Zwiększenie efektywności i wydajności pracy pracowników.
- Rozwój umiejętności komunikacji i pracy zespołowej.
- Lepsza organizacja pracy własnej, nauka technik operacyjnych oraz pracy z chemią.
- Lepsza współpraca między działami hotelowymi.
Korzyści płynące dla hotelu to m.in.:
- Zwiększenie wydajności i efektywności pracowników podległych, skrócenie czasu wykonywanych zadań, co przekłada się na wszelkie aspekty ekonomiczne.
- Analiza wydatków działowych – jak ją prowadzić, jak stworzyć skuteczne narzędzie optymalizacji i kontroli kosztów.
- Poprawa jakości a tym samym podnoszenie satysfakcji z pobytu Gościa.
- Poprawa planowania wszelkich operacji działu HSKP.
- Poprawa kondycji obiektu hotelowego.
Trener:
Justyna Małkiewicz-Freitag
- Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego Wydziału Chemii (chemia analityczna) oraz Politechniki Gdańskiej Wydziału Zarządzania i Ekonomii (zarządzanie organizacją).
- Specjalistka branży HoReCa, z hotelarstwem związana od 2014 r., trenerka od 2018 r.
- Swoje doświadczenie zdobywała głównie w pracy za granicą m.in.: w hotelach w Anglii, we Włoszech oraz w Stanach Zjednoczonych.
- W Polsce uczestniczyła w wielu otwarciach i kategoryzacjach obiektów hotelowych, m. in.: Central Hotel Gdańsk, IBB Hotel Długi Targ, Radisson Blu Sopot.
- Przez wiele lat jako manager pracowała w dużych sieciach hotelowych m.in.: IBB Hotel Collection, Radisson; oraz u armatora największych cruiserów na świcie – Carnival Cruise Line.
- Praca w dziale Recepcji, F&B oraz Guest Services nie jest jej obca, dzięki czemu świetnie potrafi dopasować potrzeby wszystkich kluczowych działów do zorganizowania operacji działu HSKP, aby w sposób harmonijny ze sobą współgrały.
- Pomaga w otwarciach obiektów hotelowych, tworzeniu dla nich procedur oraz organizacji całego działu HSKP od podstaw (dokumentacja, dobór sprzętów i chemii profesjonalnej oraz rekrutacja pracowników na wszystkich poziomach organizacyjnych działu).
- Z ogromną pasją pomaga istniejącym już obiektom przeszkolić zatrudniony personel, pomaga dobrać nowych pracowników i tchnąć nowe życie w hotel. Swoją pracę traktuje jak hobby, dlatego też z ogromną precyzją podchodzi do każdego zagadnienia szkoleniowego oraz reorganizacji służby porządkowej (pracy, stanowiska pracy, magazyny, itp.).
- Od kliku lat wraz z partnerami, doświadczonymi hotelarzami, przeprowadza „hotelowe rewolucje” i pozyskuje na nie dotacje.
Cena szkolenia:
FORMA STACJONARNA
Koszt 2-dniowego szkolenia w formie stacjonarnej – 4999 zł brutto/osoba*.
Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 2499 zł brutto/osoba*.
*cena dla grupy minimum 8 osób
Czas trwania, sposób organizacji:
FORMA STACJONARNA
12-godzinny program szkolenia (2 dni) 12.00 – 18.00
Termin – 10-11.06.2025**
**Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.
Kontakt:
W celu zapisania się na szkolenie prosimy o kontakt mailowy: