Standardy i procedury funkcjonowania działu Housekeeping – podstawowy.

Cel i przeznaczenie szkolenia:

Poznanie sztuki osiągnięcia sukcesu przez obiekt hotelowy poprzez m.in.:

  • Podniesienie kompetencji pracowników.
  • Podniesienie jakości pobytu i satysfakcji Gości. 
  • Skuteczną kontrolę wydatków działu. 

Jednym z głównych celów warsztatów jest poznanie ogólnych standardów 
i procedur panujących na świecie z zakresu pracy działu HSKP oraz podniesienie kompetencji pracowników do prawidłowego odgrywania swojej roli w zespole.
Szkolenie ma za zadanie usprawnić pracę całego działu HSKP poprzez usamodzielnienie pracownika liniowego, stworzenie mu pasów pracy, pomóc w pracy codziennej supervisingu i w egzekwowaniu prac cyklicznych od podległego zespołu, zwiększyć efektywność pracy managera działu HSKP oraz hotel managementu.

Dla kogo jest szkolenie?

Pracownicy działu HSKP

Tematy omawiane na szkoleniu:

  1. Dzień 1
    Wykład teoretyczny - bloki tematyczne:
        1. Dział Służby Pięter – prezentacja.
        2. Spis podstawowych procedur obowiązujących w obiektach hotelowych. 
        3. Omówienie najważniejszych procedur. 
        4. Zadania i praca w grupach. 
        5. Dyskusja. 
    Audyt wewnętrzny działu HSKP, obejmujący:
        1. Analizę magazynów (chemiczny, czysta pościel).
        2. Analizę dokumentacji działowej (harmonogramów porządków cyklicznych oraz check list stanowiskowych).

    Dzień 2
    Szkolenie praktyczne pracowników działu HSKP:
        1. Nauka serwisu łazienki. 
        2. Nauka serwisu pokoju. 
        3. Nauka ścielenia łóżka i dostawki. 
        4. Nauka pasów pracy. 
        5. Nauka najważniejszych technik sprzątania (co, kiedy i dlaczego?).
        6. Metodyka sprawdzania pokoi serwisowanych i przestrzeni ogólnodostępnych. 

Dzięki udziałowi:

  • Korzyści płynące ze szkolenia dla uczestników to m.in.:
  • Zrozumienie obowiązków i wagi pracy każdego pracownika działu. 
  • Zwiększenie efektywności i wydajności pracy pracowników.
  • Rozwój umiejętności komunikacji i pracy zespołowej. 
  • Lepsza organizacja pracy własnej, nauka technik operacyjnych oraz pracy z chemią.
  • Lepsza współpraca między działami hotelowymi. 

Korzyści płynące dla hotelu to m.in.:

  • Zwiększenie wydajności i efektywności pracowników podległych, skrócenie czasu wykonywanych zadań, co przekłada się na wszelkie aspekty ekonomiczne.
  • Analiza wydatków działowych – jak ją prowadzić, jak stworzyć skuteczne narzędzie optymalizacji i kontroli kosztów. 
  • Poprawa jakości a tym samym podnoszenie satysfakcji z pobytu Gościa. 
  • Poprawa planowania wszelkich operacji działu HSKP.
  • Poprawa kondycji obiektu hotelowego.

Trener:

Justyna Małkiewicz-Freitag

  • Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego Wydziału Chemii (chemia analityczna) oraz Politechniki Gdańskiej Wydziału Zarządzania i Ekonomii (zarządzanie organizacją).
  • Specjalistka branży HoReCa, z hotelarstwem związana od 2014 r., trenerka od 2018 r. 
  • Swoje doświadczenie zdobywała głównie w pracy za granicą m.in.: w hotelach w Anglii, we Włoszech oraz w Stanach Zjednoczonych.
  • W Polsce uczestniczyła w wielu otwarciach i kategoryzacjach obiektów hotelowych, m. in.: Central Hotel Gdańsk, IBB Hotel Długi Targ, Radisson Blu Sopot. 
  • Przez wiele lat jako manager pracowała w dużych sieciach hotelowych m.in.: IBB Hotel Collection, Radisson; oraz u armatora największych cruiserów na świcie – Carnival Cruise Line. 
  • Praca w dziale Recepcji, F&B oraz Guest Services nie jest jej obca, dzięki czemu świetnie potrafi dopasować potrzeby wszystkich kluczowych działów do zorganizowania operacji działu HSKP, aby w sposób harmonijny ze sobą współgrały. 
  • Pomaga w otwarciach obiektów hotelowych, tworzeniu dla nich procedur oraz organizacji całego działu HSKP od podstaw (dokumentacja, dobór sprzętów i chemii profesjonalnej oraz rekrutacja pracowników na wszystkich poziomach organizacyjnych działu). 
  • Z ogromną pasją pomaga istniejącym już obiektom przeszkolić zatrudniony personel, pomaga dobrać nowych pracowników i tchnąć nowe życie w hotel. Swoją pracę traktuje jak hobby, dlatego też z ogromną precyzją podchodzi do każdego zagadnienia szkoleniowego oraz reorganizacji służby porządkowej (pracy, stanowiska pracy, magazyny, itp.).
  • Od kliku lat wraz z partnerami, doświadczonymi hotelarzami, przeprowadza „hotelowe rewolucje” i pozyskuje na nie dotacje.

Cena szkolenia:

FORMA STACJONARNA
Koszt 2-dniowego szkolenia w formie stacjonarnej – 4999 zł brutto/osoba*.
Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 2499 zł brutto/osoba*.
*cena dla grupy minimum 8 osób

Czas trwania, sposób organizacji:

FORMA STACJONARNA
12-godzinny program szkolenia (2 dni) 12.00 – 18.00
Termin – 10-11.06.2025**
**Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.

Kontakt:

W celu zapisania się na szkolenie prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub nr tel.: 58 521 86 20

Regulamin kursów WSTiH