Aktywna sprzedaż w hotelu

Jeśli chcesz podnieść jakość obsługi gości i efektywność sprzedaży w swojej recepcji, to nasze szkolenie jest idealne dla Ciebie. Program, stworzony przez doświadczonego trenera i hotelarza Łukasza Szołtysa, pomoże Ci wdrożyć skuteczne techniki sprzedaży i podnieść kompetencje komunikacyjne Twojego zespołu.

AKTYWNA SPRZEDAŻ W HOTELU

Cel i przeznaczenie szkolenia:

Szkolenie uczy, jak skutecznie sprzedawać usługi i podnosić wartość rezerwacji. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać potrzeby klientów, stosować efektywne techniki sprzedaży oraz budować pozytywne relacje, co umożliwi naturalne i profesjonalne oferowanie dodatkowych usług.

 

Dla kogo jest szkolenie?

  • Pracowników recepcji – dzięki zdobytym umiejętnościom rozpoznawania i zaspokajania potrzeb gości, proces sprzedaży stanie się bardziej naturalny i przyjemny. 

  • Działu rezerwacji – zdobędą wiedzę na temat efektywnego prezentowania oferty, identyfikowania potrzeb gości oraz proponowania dodatkowych usług, co pozwoli na zwiększenie wartości rezerwacji.

  • Działu obsługi gościa – szkolenie dostarczy narzędzi do stosowania skutecznych technik sprzedaży i budowania profesjonalnej komunikacji z gośćmi, co przełoży się na wzrost sprzedaży usług dodatkowych.

  • Kierowników zmiany – uczestnicy będą mogli lepiej zorganizować pracę swojego zespołu, wspierać motywację i wdrażać strategie sprzedaży oparte na doradztwie oraz efektywnie rozwiązywać reklamację.

  • Pracowników działu sprzedaży i marketingu – po szkoleniu będą lepiej rozumieć potrzeby gości i umiejętnie dostosowywać oferty, co pozwoli im skuteczniej realizować cele sprzedażowe.

 

Tematy omawiane na szkoleniu:

1. OBSŁUGA GOŚCIA HOTELOWEGO – EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA

  • Badanie i przewidywanie potrzeb Gościa w oparciu o znajomość oferty hotelowej,

  • Skuteczne sposoby na komunikację   e-mailową / telefoniczną  z potencjalnym Gościem hotelowym.

 

2. TELEFONICZNA A BEZPOŚREDNIA OBSŁUGA GOŚCIA

  • Skuteczne sposoby prowadzenia rozmowy telefonicznej

  • Skuteczna komunikacja telefoniczna i skuteczne sposoby rozmowy telefonicznej - scenki, ćwiczenia, przykłady

 

3. UMIEJĘTNOŚCI SPRZEDAŻOWE W OPARCIU O UP-SELLING I CROSS-SELLING – TECHNIKI SPRZEDAŻY USŁUG W HOTELARSTWIE
UP-SELLING i CROSS-SELLING – jako techniki sprzedaży usług komplementarnych

  • „Wąskie gardła” sprzedaży w hotelu … 

  • Dlaczego Goście nie zawsze dokonują rezerwacji ?

  • Czy recepcja sprzedaje, czy tylko informuje o ofercie ?

  • Sposoby  na  zwiększy skuteczności rezerwacji telefonicznych  w Twoim hotelu 

  • „USP” obiektu

  • System rabatów / bonusów

  • Czek lista przy rozmowie / meldowaniu

  • Procedura rezerwacji

  • Procedura interwencji na skargi gości

  • Tematy do rozmowy

  • Wychodzenie naprzeciw

  • Proces komunikacji interpersonalnej

  • Zasady i modele sprzedaży w formule cross – sellingu i up – sellingu

 

4. PR i MARKETING W HOTELARSTWIE – CZYLI JAK SIĘ REKLAMOWAĆ I BUDOWAĆ SWÓJ POZYTYWNY WIZERUNEK WŚRÓD POTENCJALNYCH KLIENTÓW?

  • Jak pozyskać nowych Gości , oraz jak dbać o to, aby stali Goście zostali ambasadorami Waszej marki?

  • Sposoby na pozyskanie Gościa w oparciu o znajomość ofert konkurencji

  • System bonusów dla gości

  • Informacja zwrotna …

  • Skuteczne sposoby na  dobre opinie  Gościa w internecie?

 

5. TRUDNY KLIENT- CZY TRUDNA SYTUACJA?

  • Oczekiwania Gości w hotelarstwie
  • Geneza sytuacji trudnych – dlaczego takie sytuacje mają miejsce ?
  • Postawy Gości hotelowych /Jakie sztuczki stosuje Gość ?

 

Dzięki udziałowi:

  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności – Dowiesz się, jak efektywnie komunikować się z gościem zarówno telefonicznie, jak i bezpośrednio, by maksymalizować wyniki sprzedaży.
  • Wpłyniesz na zwiększenie sprzedaży – Nauczysz się technik sprzedaży dopasowanych do potrzeb gości, co wpłynie na większą liczbę rezerwacji i wyższe zadowolenie klientów.
  • Poprawisz współprace w zespole – Dzięki szkoleniu Twój zespół będzie efektywniej współpracował, oferując doradztwo, które sprzyja lojalności gości.

Korzyści dla Twojego zespołu:

  • Umiejętność rozpoznawania i zaspokajania potrzeb gości, dzięki czemu proces sprzedaży stanie się bardziej naturalny.
  • Skuteczne techniki sprzedaży i profesjonalna komunikacja w każdym kontakcie z gościem.
  • Wzrost efektywności pracy recepcji i lepsza organizacja pracy zespołowej

Po zakończonym warsztacie szkoleniowym uczestnicy powinni umieć zastosować następujące umiejętności:

  • umiejętnie przestrzega procedur przy sprawnej organizacji pracy w recepcji
  • zna wybrane metody oraz narzędzia podnoszące jakość obsługi Gościa
  • potrafi współpracować z przełożonym oraz ze współpracownikami, dla zapewnienia profesjonalnej sprzedaży opartej o doradztwo
  • zna techniki sprzedaży i potrafi je dostosować do oczekiwań Klienta
  • potrafi przyjąć i rozwiązać reklamację

 

Trener: mgr Łukasz Szołtys

Jestem przedsiębiorcą, hotelarzem, trenerem i konsultantem z ponad 15 letnim doświadczeniem  w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami oraz 10 letnim doświadczeniem na stanowisku Dyrektora Generalnego Hotelu.

Absolwent studiów z zakresu obsługi ruchu turystycznego, turystyki międzynarodowej, zarządzania hotelami oraz programu MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach  oraz Brno University of Technology w Brnie.

Specjalista – praktyk z zakresu zarządzania, restrukturyzacji oraz otwarć przedsiębiorstw z sektora HoReCa ( hotele, pensjonaty, restauracje, firmy cateringowe ). Swoje bogate doświadczenie w branży hotelarskiej zdobył m.in. zarządzając takimi obiektami jak:

    • Hotel Wilga *** w Ustroniu, Centrum Green Hill*** Business & SPA w Wiśle,  Hotel Diament SPA & Wellness**** w Ustroniu,  Hotelu Mercure Patria*** w Wiśle;
    • zarządzając działem sprzedaży woj. Śląskiego hotelu Arłamów **** czy będąc dyrektorem bazy noclegowej największego uzdrowiska w Polsce gdzie zarządzał zespołem ponad 300 pracowników ( Uzdrowisko Ustroń S.A. ); 
    • pełniąc funkcję V-ce Prezesa Wiślańskiej Organizacja Turystycznej w latach 2015-2017, czy pracując w hotelach za granicą m.in. w Stanach Zjednoczonych, Grecji czy Hiszpani.

Doradca zarządu oraz dyrektor sprzedaży i marketingu nowo powstałych hoteli m.in.: Hotel Radisson Blu Sopot **** oraz Hotel Malbork by DeSilva ****. 
Od 2010 roku właściciel firmy szkoleniowo – doradczej ( Rest Consulting ) specjalizującej się w zarządzaniu nieruchomościami hotelowymi.
Od 2021 roku Dyrektor Działu Hotelowego w Cover Hotels Management
W latach 2010 – 2024 odpowiadał za wdrażanie i stały nadzór nad procesami dotyczącymi optymalizacji funkcjonowania kilkudziesięciu hoteli w całej Polsce. 
Autor bestsellerowego e-booka „Sprzedaż w hotelu”, który sprzedał się w ponad 1000 egzemplarzach w 2023 roku ( EMPIK )
Biegły sądowy w zakresie turystyki i hotelarstwa przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku – jego wiedza jest uznawana na poziomie eksperckim.
Twórca strategii sprzedażowych dla kilkudziesięciu hoteli w Polsce – wdrażał procesy zwiększające rentowność i skuteczność działów sprzedaży.
Ekspert akademicki i wykładowca – Kanclerz i dyrektor programu Executive MBA w branży HoReCa na WSTiH w Gdańsku, gdzie wykorzystuje innowacyjne technologie, takie jak VR.
Obecnie Head of Hospitality w Hishoo.me, gdzie tworzy innowacyjne rozwiązania AI wspierające sprzedaż i obsługę gości w hotelach

 

Cena szkolenia:

FORMA STACJONARNA

Koszt 1 dniowego szkolenia w formie stacjonarnej (6 godzin) – 699 zł brutto/osoba*.

Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 399 zł brutto/osoba*.

*cena dla grupy minimum 8 osób

 

Czas trwania, sposób organizacji:

FORMA STACJONARNA

6 godzinny program szkolenia (1 dzień) 09:00 – 15:00 

Termin – 28.05.2025 r.**

**Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.