Aktywna sprzedaż w hotelu
Jeśli chcesz podnieść jakość obsługi gości i efektywność sprzedaży w swojej recepcji, to nasze szkolenie jest idealne dla Ciebie. Program, stworzony przez doświadczonego trenera i hotelarza Łukasza Szołtysa, pomoże Ci wdrożyć skuteczne techniki sprzedaży i podnieść kompetencje komunikacyjne Twojego zespołu.
Cel i przeznaczenie szkolenia:
Szkolenie uczy, jak skutecznie sprzedawać usługi i podnosić wartość rezerwacji. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać potrzeby klientów, stosować efektywne techniki sprzedaży oraz budować pozytywne relacje, co umożliwi naturalne i profesjonalne oferowanie dodatkowych usług.
Dla kogo jest szkolenie?
-
Pracowników recepcji – dzięki zdobytym umiejętnościom rozpoznawania i zaspokajania potrzeb gości, proces sprzedaży stanie się bardziej naturalny i przyjemny.
-
Działu rezerwacji – zdobędą wiedzę na temat efektywnego prezentowania oferty, identyfikowania potrzeb gości oraz proponowania dodatkowych usług, co pozwoli na zwiększenie wartości rezerwacji.
-
Działu obsługi gościa – szkolenie dostarczy narzędzi do stosowania skutecznych technik sprzedaży i budowania profesjonalnej komunikacji z gośćmi, co przełoży się na wzrost sprzedaży usług dodatkowych.
-
Kierowników zmiany – uczestnicy będą mogli lepiej zorganizować pracę swojego zespołu, wspierać motywację i wdrażać strategie sprzedaży oparte na doradztwie oraz efektywnie rozwiązywać reklamację.
-
Pracowników działu sprzedaży i marketingu – po szkoleniu będą lepiej rozumieć potrzeby gości i umiejętnie dostosowywać oferty, co pozwoli im skuteczniej realizować cele sprzedażowe.
Tematy omawiane na szkoleniu:
1. OBSŁUGA GOŚCIA HOTELOWEGO – EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA
-
Badanie i przewidywanie potrzeb Gościa w oparciu o znajomość oferty hotelowej,
-
Skuteczne sposoby na komunikację e-mailową / telefoniczną z potencjalnym Gościem hotelowym.
2. TELEFONICZNA A BEZPOŚREDNIA OBSŁUGA GOŚCIA
-
Skuteczne sposoby prowadzenia rozmowy telefonicznej
-
Skuteczna komunikacja telefoniczna i skuteczne sposoby rozmowy telefonicznej - scenki, ćwiczenia, przykłady
3. UMIEJĘTNOŚCI SPRZEDAŻOWE W OPARCIU O UP-SELLING I CROSS-SELLING – TECHNIKI SPRZEDAŻY USŁUG W HOTELARSTWIE
UP-SELLING i CROSS-SELLING – jako techniki sprzedaży usług komplementarnych
-
„Wąskie gardła” sprzedaży w hotelu …
-
Dlaczego Goście nie zawsze dokonują rezerwacji ?
-
Czy recepcja sprzedaje, czy tylko informuje o ofercie ?
-
Sposoby na zwiększy skuteczności rezerwacji telefonicznych w Twoim hotelu
-
„USP” obiektu
-
System rabatów / bonusów
-
Czek lista przy rozmowie / meldowaniu
-
Procedura rezerwacji
-
Procedura interwencji na skargi gości
-
Tematy do rozmowy
-
Wychodzenie naprzeciw
-
Proces komunikacji interpersonalnej
-
Zasady i modele sprzedaży w formule cross – sellingu i up – sellingu
4. PR i MARKETING W HOTELARSTWIE – CZYLI JAK SIĘ REKLAMOWAĆ I BUDOWAĆ SWÓJ POZYTYWNY WIZERUNEK WŚRÓD POTENCJALNYCH KLIENTÓW?
-
Jak pozyskać nowych Gości , oraz jak dbać o to, aby stali Goście zostali ambasadorami Waszej marki?
-
Sposoby na pozyskanie Gościa w oparciu o znajomość ofert konkurencji
-
System bonusów dla gości
-
Informacja zwrotna …
-
Skuteczne sposoby na dobre opinie Gościa w internecie?
5. TRUDNY KLIENT- CZY TRUDNA SYTUACJA?
- Oczekiwania Gości w hotelarstwie
- Geneza sytuacji trudnych – dlaczego takie sytuacje mają miejsce ?
- Postawy Gości hotelowych /Jakie sztuczki stosuje Gość ?
Dzięki udziałowi:
- Zdobędziesz praktyczne umiejętności – Dowiesz się, jak efektywnie komunikować się z gościem zarówno telefonicznie, jak i bezpośrednio, by maksymalizować wyniki sprzedaży.
- Wpłyniesz na zwiększenie sprzedaży – Nauczysz się technik sprzedaży dopasowanych do potrzeb gości, co wpłynie na większą liczbę rezerwacji i wyższe zadowolenie klientów.
- Poprawisz współprace w zespole – Dzięki szkoleniu Twój zespół będzie efektywniej współpracował, oferując doradztwo, które sprzyja lojalności gości.
Korzyści dla Twojego zespołu:
- Umiejętność rozpoznawania i zaspokajania potrzeb gości, dzięki czemu proces sprzedaży stanie się bardziej naturalny.
- Skuteczne techniki sprzedaży i profesjonalna komunikacja w każdym kontakcie z gościem.
- Wzrost efektywności pracy recepcji i lepsza organizacja pracy zespołowej
Po zakończonym warsztacie szkoleniowym uczestnicy powinni umieć zastosować następujące umiejętności:
- umiejętnie przestrzega procedur przy sprawnej organizacji pracy w recepcji
- zna wybrane metody oraz narzędzia podnoszące jakość obsługi Gościa
- potrafi współpracować z przełożonym oraz ze współpracownikami, dla zapewnienia profesjonalnej sprzedaży opartej o doradztwo
- zna techniki sprzedaży i potrafi je dostosować do oczekiwań Klienta
- potrafi przyjąć i rozwiązać reklamację
Trener: mgr Łukasz Szołtys
Jestem przedsiębiorcą, hotelarzem, trenerem i konsultantem z ponad 15 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami oraz 10 letnim doświadczeniem na stanowisku Dyrektora Generalnego Hotelu.
Absolwent studiów z zakresu obsługi ruchu turystycznego, turystyki międzynarodowej, zarządzania hotelami oraz programu MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz Brno University of Technology w Brnie.
Specjalista – praktyk z zakresu zarządzania, restrukturyzacji oraz otwarć przedsiębiorstw z sektora HoReCa ( hotele, pensjonaty, restauracje, firmy cateringowe ). Swoje bogate doświadczenie w branży hotelarskiej zdobył m.in. zarządzając takimi obiektami jak:
• Hotel Wilga *** w Ustroniu, Centrum Green Hill*** Business & SPA w Wiśle, Hotel Diament SPA & Wellness**** w Ustroniu, Hotelu Mercure Patria*** w Wiśle;
• zarządzając działem sprzedaży woj. Śląskiego hotelu Arłamów **** czy będąc dyrektorem bazy noclegowej największego uzdrowiska w Polsce gdzie zarządzał zespołem ponad 300 pracowników ( Uzdrowisko Ustroń S.A. );
• pełniąc funkcję V-ce Prezesa Wiślańskiej Organizacja Turystycznej w latach 2015-2017, czy pracując w hotelach za granicą m.in. w Stanach Zjednoczonych, Grecji czy Hiszpani.
Doradca zarządu oraz dyrektor sprzedaży i marketingu nowo powstałych hoteli m.in.: Hotel Radisson Blu Sopot **** oraz Hotel Malbork by DeSilva ****.
Od 2010 roku właściciel firmy szkoleniowo – doradczej ( Rest Consulting ) specjalizującej się w zarządzaniu nieruchomościami hotelowymi.
Od 2021 roku Dyrektor Działu Hotelowego w Cover Hotels Management
W latach 2010 – 2024 odpowiadał za wdrażanie i stały nadzór nad procesami dotyczącymi optymalizacji funkcjonowania kilkudziesięciu hoteli w całej Polsce.
Autor bestsellerowego e-booka „Sprzedaż w hotelu”, który sprzedał się w ponad 1000 egzemplarzach w 2023 roku ( EMPIK )
Biegły sądowy w zakresie turystyki i hotelarstwa przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku – jego wiedza jest uznawana na poziomie eksperckim.
Twórca strategii sprzedażowych dla kilkudziesięciu hoteli w Polsce – wdrażał procesy zwiększające rentowność i skuteczność działów sprzedaży.
Ekspert akademicki i wykładowca – Kanclerz i dyrektor programu Executive MBA w branży HoReCa na WSTiH w Gdańsku, gdzie wykorzystuje innowacyjne technologie, takie jak VR.
Obecnie Head of Hospitality w Hishoo.me, gdzie tworzy innowacyjne rozwiązania AI wspierające sprzedaż i obsługę gości w hotelach
Cena szkolenia:
FORMA STACJONARNA
Koszt 1 dniowego szkolenia w formie stacjonarnej (6 godzin) – 699 zł brutto/osoba*.
Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 399 zł brutto/osoba*.
*cena dla grupy minimum 8 osób
Czas trwania, sposób organizacji:
FORMA STACJONARNA
6 godzinny program szkolenia (1 dzień) 09:00 – 15:00
Termin – 28.05.2025 r.**
**Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.