Event manager
Cel i przeznaczenie kursu
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu Event Managera.
Uczestnicy kursu dowiedzą się jak zorganizować różnego rodzaju spotkania firmowe, eventy, a także wyjazdy integracyjne i imprezy komercyjne, zapoznają się z najnowszymi trendami organizacji imprez, wykształcą umiejętność planowania oraz realizacji eventu, dowiedzą się jak słuchać klienta aby zrozumieć jego potrzeby oraz sprostać jego oczekiwaniom. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności w zakresie planowania oraz realizacji eventów, negocjowania warunków z podwykonawcami oraz samodzielnego poprowadzenia imprezy „od A do Z”.
Dla kogo jest kurs Event Manager?
• Pracowników korporacji, restauracji oraz hoteli odpowiedzialnych za event marketing i organizację wydarzeń firmowych, którzy chcą znać zasady organizacji eventów, przygotowywać briefy, skutecznie współpracować z agencjami lub samodzielnie prowadzić projekty eventowe.
• Pracowników agencji eventowych, marketerów i freelancerów - osób, które samodzielnie realizują projekty eventowe i chcą to robić skuteczniej oraz poszerzyć swój warsztat w zakresie planowania wydarzeń, pracy z dostawcami czy tworzenia ofert.
• Początkujących, którzy marzą o ciekawej pracy w agencji eventowej lub własnej firmie tego typu, ale również dla doświadczonych, którzy chcą uporządkować swoją wiedzę, zyskać nowych klientów oraz realizować jeszcze ciekawsze projekty.
• Dla wszystkich, którzy marzą o wyzwaniach i zawodzie, który będzie ich pasją!
Dzięki udziałowi w warsztatach:
1. Zarządzanie projektem eventowym
- wprowadzenie do zagadnień branżowych,
- poznanie czym jest event marketing,
- podejście strategiczne i operacyjne,
- schematy zachowań w trakcie eventów – potrzeby klienta.
2. Budżet eventu
- operatywne zarządzanie kosztami – tworzenie kosztorysu,
- tematy finansowe – sztuka negocjacji,
- polityka wynagrodzeń za event,
- aspekty księgowe.
3. Mierzenie efektywności i eventu
- podsumowanie projektu i weryfikacja jego efektywności,
- tworzenie koncepcji imprezy i prezentacja jej efektów.
4. Podstawy prawne a organizacja imprez
- ustawa o usługach turystycznych – kto może je organizować,
- wykorzystywanie i przetwarzanie danych – ochrona danych osobowych,
- prawo autorskie i współpraca z ZAiKS, STOART, ZPAV, SAWP,
- wykorzystywanie wizerunku uczestników wydarzeń,
- ochrona kreatywnej koncepcji na etapie przetargu.
5. Reklama i sponsoring produktów sensytywnych
- budowanie dynamiki wydarzeń,
- jak prawidłowo wybrać, zaplanować i wdrożyć akcję promocyjną.
6. Zarządzanie eventami pod kątem umowy
- umowy eventowe – korzyści i ryzyko,
- ubezpieczenia wymagane w branży eventowej,
- rodzaje ryzyka w zależności od eventów,
- sytuacje kryzysowe w trakcie wydarzenia – jak sobie z nimi radzić?
Dzięki udziałowi w warsztatach:
- Poznasz najnowsze techniki eventowe w zakresie m.in. designu sceny, oświetlenia, multimediów czy systemów i aplikacji do obsługi eventu, które warto wprowadzić podczas swoich wydarzeń,
- Przygotujesz kompletne scenariusze dla wydarzeń biznesowych i okolicznościowych, które uwzględnią wszystkie niezbędne elementy oraz instrukcje postępowania w sytuacjach nieprzewidzianych,
- Podpatrzysz drobne detale, które wpływają na profesjonalizm oraz unikalny charakter wydarzenia i sprawią, że organizowany event stanie się rozpoznawalny,
Dowiesz się jak zaprojektować nowoczesny event w oparciu o najnowsze techniki w zakresie designu sceny, oświetlenia, multimediów? - Dowiesz się jakich aplikacji eventowych warto użyć do skuteczniejszego zarządzania eventem w zależności od charakteru i liczby uczestników?
- Jakie systemy rejestracji uczestników warto rozważyć biorąc pod uwagę rozmiar imprezy?
- Jak właściwie dobrać atrakcje do charakteru eventu, aby zapewnić jego unikalność i rozpoznawalność?
- Rozszerzona rzeczywistość i systemy interaktywne – jak wybrać nowoczesne rozwiązania z uwzględnieniem budżetu, celu spotkania i profilu gości, aby zrobiły wrażenie, a nie przytłoczyły?
- Inscenizacje, eventy stylizowane, opieka animatora – jak stworzyć oryginalne i wysmakowane wydarzenie i gdzie szukać pomysłów, aby odpowiedzieć na potrzeby gości biznesowych i indywidualnych w różnym wieku?
- Śledzenie zachodnich trendów w organizacji imprez – skąd czerpać inspiracje, które sprawdzają się w realiach budżetowych małych i średnich eventów oraz jak je adaptować do polskich warunków?
- Jak w sposób zorganizowany poszukiwać partnerów wydarzenia, dzięki którym obniżysz koszty organizacji, a jednocześnie uświetnisz event?
- Jak budować otoczkę promocyjną wokół eventu stopniując napięcie? – niedrogie pomysły z wykorzystaniem Facebooka, marketingu szeptanego oraz innych niestandardowych narzędzi marketingu lokalnego.
- Jak badać potrzeby klienta, aby na ich podstawie stworzyć dobrze skrojony projekt eventu?
- Poznasz najnowsze techniki eventowe w zakresie m.in. designu sceny, oświetlenia, multimediów czy systemów i aplikacji do obsługi eventu, które warto wprowadzić podczas swoich wydarzeń,
- Przygotujesz kompletne scenariusze dla wydarzeń biznesowych i okolicznościowych, które uwzględnią wszystkie niezbędne elementy oraz instrukcje postępowania w sytuacjach nieprzewidzianych,
Podpatrzysz drobne detale, które wpływają na profesjonalizm oraz unikalny charakter wydarzenia i sprawią, że organizowany event stanie się rozpoznawalny,
Trener : Łukasz Szołtys.
Łukasz Szołtys jest przedsiębiorcą, trenerem i konsultantem. Absolwent studiów z zakresu obsługi ruchu turystycznego, turystyki międzynarodowej, zarządzania hotelami oraz programu MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach oraz Brno University of Technology w Brnie.
Specjalista – praktyk z zakresu zarządzania, restrukturyzacji oraz otwarć przedsiębiorstw z sektora HoReCa (hotele, pensjonaty, restauracje, firmy cateringowe).
Swoje bogate doświadczenie w branży hotelarskiej zdobył m. in. zarządzając takimi obiektami jak: Hotel Wilga **** w Ustroniu, Centrum Green Hill*** Business & SPA w Wiśle, Hotelu SPA & Wellness Hotel Diament**** w Ustroniu oraz Hotelu Mercure Patria*** w Wiśle;
Event Manager oraz manager sprzedaży woj. Śląskiego hotelu Arłamów **** , Dyrektor bazy noclegowej największego uzdrowiska w Polsce gdzie zarządzał zespołem ponad 300 pracowników ( Uzdrowisko Ustroń S.A. ); pełniąc funkcję V-ce Prezesa Wiślańskiej Organizacja Turystycznej w latach 2015-2017, czy pracując w hotelach za granicą m.in. w Stanach Zjednoczonych, Grecji czy Hiszpani. Doradca zarządu oraz Dyrektor sprzedaży i marketingu nowo powstałych hoteli m.in.: Hotel Radisson Blu Sopot **** oraz Hotel Malbork by DeSilva ****.
Od 2010 roku właściciel firmy szkoleniowo – eventowej.
W latach 2010 – 2022 odpowiadał za wdrażanie i stały nadzór nad procesami dotyczącymi optymalizacji funkcjonowania kilkudziesięciu hoteli w całej Polsce.
Od ponad 10 lat trener sztuki hotelarskiej, gastronomicznej oraz sprzedaży w sektorze HoReCa. Wykładowca i trener m.in.: w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach czy Wyższej Szkole Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsk.
Cena kursu
Koszt 1 dniowego kursu – 999, 00 zł brutto / osoba * (cena dla grupy minimum 8 osób)
- Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 399 zł brutto/osoba
Czas trwania, sposób organizacji
6 godzinny program kursu ( 1 dzień )
Termin - 03.02.2025 r.
*Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania kursu, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.
Kontakt
– w celu zapisania się na kurs prosimy o kontakt mailowy: