Aktywna sprzedaż w hotelu

Jeśli chcesz podnieść jakość obsługi gości i efektywność sprzedaży w swojej recepcji, to nasze szkolenie jest idealne dla Ciebie. Program, stworzony przez doświadczonego trenera i hotelarza Łukasza Szołtysa, pomoże Ci wdrożyć skuteczne techniki sprzedaży i podnieść kompetencje komunikacyjne Twojego zespołu.

AKTYWNA SPRZEDAŻ W HOTELU

Cel i przeznaczenie szkolenia:

Szkolenie uczy, jak skutecznie sprzedawać usługi i podnosić wartość rezerwacji. Uczestnicy nauczą się rozpoznawać potrzeby klientów, stosować efektywne techniki sprzedaży oraz budować pozytywne relacje, co umożliwi naturalne i profesjonalne oferowanie dodatkowych usług.

 

Dla kogo jest szkolenie?

  • Pracowników recepcji – dzięki zdobytym umiejętnościom rozpoznawania i zaspokajania potrzeb gości, proces sprzedaży stanie się bardziej naturalny i przyjemny. 

  • Działu rezerwacji – zdobędą wiedzę na temat efektywnego prezentowania oferty, identyfikowania potrzeb gości oraz proponowania dodatkowych usług, co pozwoli na zwiększenie wartości rezerwacji.

  • Działu obsługi gościa – szkolenie dostarczy narzędzi do stosowania skutecznych technik sprzedaży i budowania profesjonalnej komunikacji z gośćmi, co przełoży się na wzrost sprzedaży usług dodatkowych.

  • Kierowników zmiany – uczestnicy będą mogli lepiej zorganizować pracę swojego zespołu, wspierać motywację i wdrażać strategie sprzedaży oparte na doradztwie oraz efektywnie rozwiązywać reklamację.

  • Pracowników działu sprzedaży i marketingu – po szkoleniu będą lepiej rozumieć potrzeby gości i umiejętnie dostosowywać oferty, co pozwoli im skuteczniej realizować cele sprzedażowe.

 

Tematy omawiane na szkoleniu:

1. OBSŁUGA GOŚCIA HOTELOWEGO – EFEKT PIERWSZEGO WRAŻENIA

  • Badanie i przewidywanie potrzeb Gościa w oparciu o znajomość oferty hotelowej,

  • Skuteczne sposoby na komunikację   e-mailową / telefoniczną  z potencjalnym Gościem hotelowym.

 

2. TELEFONICZNA A BEZPOŚREDNIA OBSŁUGA GOŚCIA

  • Skuteczne sposoby prowadzenia rozmowy telefonicznej

  • Skuteczna komunikacja telefoniczna i skuteczne sposoby rozmowy telefonicznej - scenki, ćwiczenia, przykłady

 

3. UMIEJĘTNOŚCI SPRZEDAŻOWE W OPARCIU O UP-SELLING I CROSS-SELLING – TECHNIKI SPRZEDAŻY USŁUG W HOTELARSTWIE
UP-SELLING i CROSS-SELLING – jako techniki sprzedaży usług komplementarnych

  • „Wąskie gardła” sprzedaży w hotelu … 

  • Dlaczego Goście nie zawsze dokonują rezerwacji ?

  • Czy recepcja sprzedaje, czy tylko informuje o ofercie ?

  • Sposoby  na  zwiększy skuteczności rezerwacji telefonicznych  w Twoim hotelu 

  • „USP” obiektu

  • System rabatów / bonusów

  • Czek lista przy rozmowie / meldowaniu

  • Procedura rezerwacji

  • Procedura interwencji na skargi gości

  • Tematy do rozmowy

  • Wychodzenie naprzeciw

  • Proces komunikacji interpersonalnej

  • Zasady i modele sprzedaży w formule cross – sellingu i up – sellingu

 

4. PR i MARKETING W HOTELARSTWIE – CZYLI JAK SIĘ REKLAMOWAĆ I BUDOWAĆ SWÓJ POZYTYWNY WIZERUNEK WŚRÓD POTENCJALNYCH KLIENTÓW?

  • Jak pozyskać nowych Gości , oraz jak dbać o to, aby stali Goście zostali ambasadorami Waszej marki?

  • Sposoby na pozyskanie Gościa w oparciu o znajomość ofert konkurencji

  • System bonusów dla gości

  • Informacja zwrotna …

  • Skuteczne sposoby na  dobre opinie  Gościa w internecie?

 

5. TRUDNY KLIENT- CZY TRUDNA SYTUACJA?

  • Oczekiwania Gości w hotelarstwie
  • Geneza sytuacji trudnych – dlaczego takie sytuacje mają miejsce ?
  • Postawy Gości hotelowych /Jakie sztuczki stosuje Gość ?

 

Dzięki udziałowi:

  • Zdobędziesz praktyczne umiejętności – Dowiesz się, jak efektywnie komunikować się z gościem zarówno telefonicznie, jak i bezpośrednio, by maksymalizować wyniki sprzedaży.
  • Wpłyniesz na zwiększenie sprzedaży – Nauczysz się technik sprzedaży dopasowanych do potrzeb gości, co wpłynie na większą liczbę rezerwacji i wyższe zadowolenie klientów.
  • Poprawisz współprace w zespole – Dzięki szkoleniu Twój zespół będzie efektywniej współpracował, oferując doradztwo, które sprzyja lojalności gości.

Korzyści dla Twojego zespołu:

  • Umiejętność rozpoznawania i zaspokajania potrzeb gości, dzięki czemu proces sprzedaży stanie się bardziej naturalny.
  • Skuteczne techniki sprzedaży i profesjonalna komunikacja w każdym kontakcie z gościem.
  • Wzrost efektywności pracy recepcji i lepsza organizacja pracy zespołowej

Po zakończonym warsztacie szkoleniowym uczestnicy powinni umieć zastosować następujące umiejętności:

  • umiejętnie przestrzega procedur przy sprawnej organizacji pracy w recepcji
  • zna wybrane metody oraz narzędzia podnoszące jakość obsługi Gościa
  • potrafi współpracować z przełożonym oraz ze współpracownikami, dla zapewnienia profesjonalnej sprzedaży opartej o doradztwo
  • zna techniki sprzedaży i potrafi je dostosować do oczekiwań Klienta
  • potrafi przyjąć i rozwiązać reklamację

 

Trener: mgr Łukasz Szołtys

Jestem przedsiębiorcą, hotelarzem, trenerem i konsultantem z ponad 15 letnim doświadczeniem  w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami oraz 10 letnim doświadczeniem na stanowisku Dyrektora Generalnego Hotelu.

Absolwent studiów z zakresu obsługi ruchu turystycznego, turystyki międzynarodowej, zarządzania hotelami oraz programu MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach  oraz Brno University of Technology w Brnie.

Specjalista – praktyk z zakresu zarządzania, restrukturyzacji oraz otwarć przedsiębiorstw z sektora HoReCa ( hotele, pensjonaty, restauracje, firmy cateringowe ). Swoje bogate doświadczenie w branży hotelarskiej zdobył m.in. zarządzając takimi obiektami jak:

    • Hotel Wilga *** w Ustroniu, Centrum Green Hill*** Business & SPA w Wiśle,  Hotel Diament SPA & Wellness**** w Ustroniu,  Hotelu Mercure Patria*** w Wiśle;
    • zarządzając działem sprzedaży woj. Śląskiego hotelu Arłamów **** czy będąc dyrektorem bazy noclegowej największego uzdrowiska w Polsce gdzie zarządzał zespołem ponad 300 pracowników ( Uzdrowisko Ustroń S.A. ); 
    • pełniąc funkcję V-ce Prezesa Wiślańskiej Organizacja Turystycznej w latach 2015-2017, czy pracując w hotelach za granicą m.in. w Stanach Zjednoczonych, Grecji czy Hiszpani.

Doradca zarządu oraz dyrektor sprzedaży i marketingu nowo powstałych hoteli m.in.: Hotel Radisson Blu Sopot **** oraz Hotel Malbork by DeSilva ****. 
Od 2010 roku właściciel firmy szkoleniowo – doradczej ( Rest Consulting ) specjalizującej się w zarządzaniu nieruchomościami hotelowymi.
Od 2021 roku Dyrektor Działu Hotelowego w Cover Hotels Management
W latach 2010 – 2024 odpowiadał za wdrażanie i stały nadzór nad procesami dotyczącymi optymalizacji funkcjonowania kilkudziesięciu hoteli w całej Polsce. 
Autor bestsellerowego e-booka „Sprzedaż w hotelu”, który sprzedał się w ponad 1000 egzemplarzach w 2023 roku ( EMPIK )
Biegły sądowy w zakresie turystyki i hotelarstwa przy Sądzie Okręgowym w Gdańsku – jego wiedza jest uznawana na poziomie eksperckim.
Twórca strategii sprzedażowych dla kilkudziesięciu hoteli w Polsce – wdrażał procesy zwiększające rentowność i skuteczność działów sprzedaży.
Ekspert akademicki i wykładowca – Kanclerz i dyrektor programu Executive MBA w branży HoReCa na WSTiH w Gdańsku, gdzie wykorzystuje innowacyjne technologie, takie jak VR.
Obecnie Head of Hospitality w Hishoo.me, gdzie tworzy innowacyjne rozwiązania AI wspierające sprzedaż i obsługę gości w hotelach

 

Cena szkolenia:

FORMA STACJONARNA

Koszt 1-dniowego szkolenia w formie stacjonarnej (6 godzin) – 699 zł brutto/osoba*.

Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 399 zł brutto/osoba*.

*cena dla grupy minimum 8 osób

 

Czas trwania, sposób organizacji:

FORMA STACJONARNA

6-godzinny program szkolenia (1 dzień) 09:00 – 15:00 

Termin – 16.09.2025 **

Termin – 08.10.2025 **

**Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.

Kontakt:
W celu zapisania się na szkolenie prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub nr tel.: 58 521 86 20

Regulamin kursów WSTiH

Szkolenia dla pracowników szeregowych

Mistrzowska obsługa klienta, najlepszą formą sprzedaży

Połączenie szkolenia z obsługi klienta oraz sprzedaży, psychologia wpływu społecznego i jej praktyczne implikacje, techniki skutecznej sprzedaży, radzenie sobie z trudnym klientem

 

**Tytuł:** Mistrzowska obsługa klienta jako najlepsza forma sprzedaży

**Cel biznesowy:** Zwiększenie sprzedaży poprzez podnoszenie standardów obsługi klienta, umiejętności komunikacyjnych oraz technik perswazji. Poprawa relacji z klientami, co przekłada się na zwiększenie lojalności i satysfakcji klienta, a tym samym wzrost wartości życiowej klienta (LTV) dla firmy.

**Program:**

1. **Wprowadzenie do połączenia obsługi klienta z sprzedażą**
– Dlaczego obsługa klienta i sprzedaż idą w parze?
– Jak doskonała obsługa klienta prowadzi do wzrostu sprzedaży

2. **Psychologia wpływu społecznego**
– Kluczowe zasady wpływu społecznego w kontekście obsługi klienta
– Jak wykorzystać psychologię wpływu do zwiększenia skuteczności sprzedaży

3. **Techniki skutecznej sprzedaży**
– Proces sprzedaży krok po kroku
– Skuteczne techniki zamknięcia sprzedaży

4. **Radzenie sobie z trudnym klientem**
– Rozpoznawanie różnych typów trudnych klientów
– Techniki komunikacji i rozwiązania problemów w trudnych sytuacjach

5. **Aktywne słuchanie i empatia w obsłudze klienta**
– Znaczenie aktywnego słuchania w procesie sprzedaży
– Jak rozwijać empatię i lepiej rozumieć potrzeby klienta

6. **Budowanie relacji z klientem**
– Techniki budowania trwałych relacji z klientami
– Jak wykorzystać relacje z klientami do zwiększenia lojalności i sprzedaży

7. **Personalizacja oferty dla klienta**
– Jak dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta
– Wykorzystanie danych i informacji zwrotnych od klienta do personalizacji oferty

8. **Zarządzanie obiekcjami i sprzeciwami klienta**
– Techniki radzenia sobie z obiekcjami sprzedażowymi
– Praktyczne ćwiczenia z zarządzania sprzeciwami

9. **Zarządzanie czasem w sprzedaży**
– Jak efektywnie zarządzać swoim czasem w kontakcie z klientem
– Techniki priorytetyzacji zadań w procesie sprzedaży

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość praktycznego zastosowania nowo nabytych umiejętności poprzez symulacje sprzedażowe, ćwiczenia i dyskusje. Eksperci ds. sprzedaży i obsługi klienta dostarczą narzędzi i strategii, które uczestnicy będą mogli natychmiast zastosować w swojej codziennej pracy.

SZKOLENIA DLA KIEROWNIKÓW

Awans i co dalej – jak z kolegi stać się przełożonym

Wyzwania emocjonalne związane z awansem, zrozumienie roli przywódcy, budowanie zaufania i wiarygodności, omówienie najczęstszych problemów poczatkujących kierowników

Tytuł: Awans i co dalej – jak z kolegi stać się przełożonym

Cel biznesowy: Wsparcie młodych kierowników w efektywnym przejściu z roli kolegi do roli przełożonego, umacnianie umiejętności przywódczych i radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z nową funkcją, co w efekcie zwiększa produktywność, zmniejsza konflikty i poprawia atmosferę w zespole.

Program:

  1. Wstęp: Trudności przejścia w rolę kierownika
    • Przykłady i analiza sytuacji, kiedy awans może stać się wyzwaniem
  2. Wyzwania emocjonalne związane z awansem
    • Radzenie sobie z własnymi uczuciami i oczekiwaniami
    • Balans między starymi relacjami a nowymi obowiązkami
  3. Zrozumienie roli przywódcy
    • Różnica między byciem kolegą a byciem przełożonym
    • Wizja, misja, wartości – jak je komunikować i wcielać w życie
  4. Budowanie zaufania i wiarygodności
    • Jak zdobyć szacunek zespołu?
    • Umiejętność udzielania feedbacku i przyjmowania go od innych
  5. Omówienie najczęstszych problemów początkujących kierowników
    • Dylematy etyczne, trudne decyzje, konflikty w zespole
    • Studia przypadków i omówienie strategii radzenia sobie z nimi
  6. Komunikacja jako narzędzie kierownika
    • Skuteczne narzędzia i techniki komunikacyjne
    • Jak przekazać trudne wiadomości i motywować zespół?
  7. Zarządzanie konfliktami w zespole
    • Diagnozowanie przyczyn konfliktów
    • Techniki mediacji i rozwiązywania konfliktów
  8. Budowanie zespołu i jego rozwoju
    • Jak efektywnie tworzyć zespoły i wspierać ich rozwój?
    • Narzędzia i techniki coachingowe dla kierowników
  9. Planowanie i delegowanie zadań
    • Jak efektywnie zarządzać czasem i priorytetami?
    • Techniki delegowania zadań i monitorowania postępów
  10. Zamykanie: Jak nie przestać się rozwijać jako kierownik?
  • Narzędzia samodoskonalenia i stałego uczenia się
  • Budowanie sieci wsparcia i mentorstwa

Szkolenie będzie zawierać zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne ćwiczenia. Uczestnicy będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami i omówić konkretne sytuacje z życia zawodowego, a także uzyskać feedback i wsparcie od innych uczestników oraz prowadzącego.

Szkolenia dla Managerow

Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Tytuł: Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Cel biznesowy: Przekształcenie menedżerów w autentycznych liderów, którzy potrafią inspirować, budować zaufanie w zespole i prowadzić firmę do osiągnięcia celów strategicznych, jednocześnie dbając o dobro pracowników.

Program:

  1. Wstęp: Kim jest skuteczny manager w nowoczesnej organizacji?
    • Charakterystyka kierownika vs. lidera
    • Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej
  2. Różnica między byciem kierownikiem, a byciem liderem
    • Porównanie cech, umiejętności i postaw kierownika i lidera
    • Zrozumienie, dlaczego bycie liderem jest bardziej efektywne
  3. Budowanie autorytetu
    • Kluczowe czynniki budujące autorytet w oczach zespołu
    • Jak być liderem, któremu ludzie chcą śledzić?
  4. Rola zaufania w zarządzaniu
    • Dlaczego zaufanie jest kluczem do skutecznego liderowania?
    • Jak budować i utrzymywać zaufanie w zespole?
  5. Godzenie perspektywy pracownika i interesu firmy
    • Jak zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników?
    • Jak równoważyć cele biznesowe i dobro pracowników?
  6. Rozmowy oceniające i feedback
    • Jak skutecznie przeprowadzać rozmowy oceniające?
    • Techniki skutecznego feedbacku i jak je stosować
  7. Efektywna komunikacja
    • Techniki i narzędzia komunikacyjne dla liderów
    • Jak unikać pułapek komunikacyjnych?
  8. Kompetencje twarde w zarządzaniu
    • Podstawy zarządzania operacyjnego
    • Wprowadzenie do finansów i kontrolingu
    • Narzędzia zarządzania zmianą
  9. Podsumowanie: Droga od zarządcy do lidera
    • Przykłady praktyczne
    • Planowanie dalszego rozwoju jako lider

Szkolenie będzie oparte na praktycznych ćwiczeniach i studiach przypadków, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję do aktywnego zaangażowania i praktycznego zastosowania nabytych umiejętności. W trakcie szkolenia przewidziane są również sesje Q&A oraz dyskusje grupowe, aby uczestnicy mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami.

Szkolenia dla Managerow

Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Tytuł: Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Cel biznesowy: Przekształcenie menedżerów w autentycznych liderów, którzy potrafią inspirować, budować zaufanie w zespole i prowadzić firmę do osiągnięcia celów strategicznych, jednocześnie dbając o dobro pracowników.

Program:

  1. Wstęp: Kim jest skuteczny manager w nowoczesnej organizacji?
    • Charakterystyka kierownika vs. lidera
    • Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej
  2. Różnica między byciem kierownikiem, a byciem liderem
    • Porównanie cech, umiejętności i postaw kierownika i lidera
    • Zrozumienie, dlaczego bycie liderem jest bardziej efektywne
  3. Budowanie autorytetu
    • Kluczowe czynniki budujące autorytet w oczach zespołu
    • Jak być liderem, któremu ludzie chcą śledzić?
  4. Rola zaufania w zarządzaniu
    • Dlaczego zaufanie jest kluczem do skutecznego liderowania?
    • Jak budować i utrzymywać zaufanie w zespole?
  5. Godzenie perspektywy pracownika i interesu firmy
    • Jak zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników?
    • Jak równoważyć cele biznesowe i dobro pracowników?
  6. Rozmowy oceniające i feedback
    • Jak skutecznie przeprowadzać rozmowy oceniające?
    • Techniki skutecznego feedbacku i jak je stosować
  7. Efektywna komunikacja
    • Techniki i narzędzia komunikacyjne dla liderów
    • Jak unikać pułapek komunikacyjnych?
  8. Kompetencje twarde w zarządzaniu
    • Podstawy zarządzania operacyjnego
    • Wprowadzenie do finansów i kontrolingu
    • Narzędzia zarządzania zmianą
  9. Podsumowanie: Droga od zarządcy do lidera
    • Przykłady praktyczne
    • Planowanie dalszego rozwoju jako lider

Szkolenie będzie oparte na praktycznych ćwiczeniach i studiach przypadków, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję do aktywnego zaangażowania i praktycznego zastosowania nabytych umiejętności. W trakcie szkolenia przewidziane są również sesje Q&A oraz dyskusje grupowe, aby uczestnicy mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami.

Szkolenia specjalistyczne

Rentowne SPA hotelowe

Tytuł: Rentowne SPA hotelowe

Cel biznesowy: Zwiększenie rentowności działu SPA hotelowego poprzez optymalizację oferty, efektywne zarządzanie finansami oraz wprowadzenie nowoczesnych standardów i procedur.

Program:

  1. Wprowadzenie: Wyzwania i możliwości w sektorze hotelowego SPA
    • Analiza rynku SPA hotelowego
    • Kluczowe determinanty sukcesu
  2. Kształtowanie oferty hotelowej
    • Jakie elementy powinny składać się na atrakcyjną ofertę SPA hotelowego?
    • Integracja oferty SPA z innymi usługami hotelowymi (pokoje, menu, oferty specjalne)
  3. Standardy i procedury w hotelach oraz obiektach SPA
    • Kluczowe standardy jakości w branży
    • Procedury, które gwarantują wyjątkowe doświadczenie dla gościa
    • Kontrola jakości i ciągłe doskonalenie
  4. Zarządzanie finansowe działem SPA
    • Budżetowanie i prognozowanie finansowe
    • Kluczowe wskaźniki wydajności dla działu SPA
    • Optymalizacja kosztów i zwiększanie rentowności
  5. Controlling w departamencie SPA&Wellness
    • Narzędzia kontrolingu dostosowane do specyfiki działu SPA
    • Analiza i interpretacja danych dla podejmowania strategicznych decyzji
  6. Projektowanie zabiegów SPA
    • Tworzenie unikalnych zabiegów dostosowanych do profilu klienta
    • Współpraca z dostawcami i ekspertami w dziedzinie wellness
  7. Menu engineering
    • Jak skutecznie projektować i promować menu SPA?
    • Analiza kosztów, marży i popularności poszczególnych zabiegów
  8. Koncepcja i planowanie

     

Szkolenia szyte na miarę

Przedstawione powyżej szkolenia nie wyczerpują możliwych do podjecia przez nas zakresu i tematyki. Chętnie połączymy pewne zagadnienia lub stowrzymy szkolenie według specjalnych przedstawionych nam potrzeb. Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia potrzeb szkoleniowych.