GASTRONOMIA - ZNAKOWANIE ŻYWNOŚCI

Produkujesz w gastronomii żywność opakowaną i nie wiesz jak ją właściwie znakować? To szkolenie jest dla Ciebie. Prawidłowe znakowanie żywności to wymóg prawny. Zgłoś się na szkolenie by poznać wytyczne prawne dotyczące znakowania żywności opakowanej. Dodatkowo pozyskasz wiedzę dotyczącą wymagań z zakresu znakowania dań serwowanych w obiekcie gastronomicznym. 

znakowanie

 

 

Cel i przeznaczenie szkolenia:

Głównym celem szkolenia jest zbudowanie wiedzy uczestników w obszarze obowiązkowych przepisów prawa żywnościowego dotyczących znakowania żywności opakowanej. Uzupełnieniem szkolenia będą elementy prawa żywnościowego odnoszące się do znakowania dań serwowanych w obiektach gastronomicznych (produkty nieopakowane). Pozyskanie informacji w powyższym zakresie wpłynie na zdobycie lub poszerzenie wiedzy w zakresie prawidłowego znakowania żywności opakowanej i nieopakowanej, tym samym na wzrost jakości świadczonych usług oraz bezpieczeństwo produkcji. 

Dla kogo jest szkolenie?

  • Osób planujących otworzenie obiektu gastronomicznego, którzy chcą poznać wymagania prawne jakie muszą spełnić w zakresie znakowania żywności opakowanej i nieopakowanej. 
  • Osób prowadzących działalność związaną z gastronomią oraz osób kierujących przedsiębiorstwem gastronomicznym, którzy chcą poznać wymagania prawne jakie muszą spełnić w zakresie znakowania żywności opakowanej i nieopakowanej. 
  • Osób pracujących w obszarze gastronomii, którzy chcą poszerzyć wiedzę w zakresie wymagań prawnych dotyczących znakowania żywności opakowanej i nieopakowanej.   
  • Absolwentów technologii żywności oraz uczniów szkół gastronomicznych, którzy chcą poszerzyć wiedzę w zakresie wymagań prawnych dotyczących znakowania żywności, z jakimi będą mieć styczność podczas pracy m.in. w obiektach gastronomicznych. 
  • Wszystkich zainteresowanych obszarem znakowania żywności. 

Tematy omawiane na szkoleniu:

  1. Podstawy prawa w zakresie znakowania żywności (przepisy UE i krajowe).
  2. Definicja żywności opakowanej i nieopakowanej. 
  3. Podmiot odpowiedzialny za znakowanie żywności.
  4. Jak prawidłowo nazwać produkt.
  5.  Wymagania dotyczące prezentacji wykazu składników (w tym dodatki, aromaty, enzymy).
  6. Znaczenie alergenów w znakowaniu. Omówienie wytycznych dotyczących prezentacji. 
  7. QUID – co to jest i jak deklarować na etykiecie. 
  8. Data minimalnej trwałości a termin przydatności do spożycia – opis różnicy i zasad prezentacji. 
  9. Warunki przechowywania – kiedy i jak je podać na opakowaniu.
  10. Kiedy etykieta musi zawierać informacje dotyczące instrukcji przygotowania. 
  11. Identyfikowalność produktu w znakowaniu żywności. 
  12. Masa netto, masa netto po odsączeniu.
  13. Wartość odżywcza – co powinna zawierać, zasady prezentacji, zaokrągleń oraz wyznaczania. 
  14. Kraj pochodzenia produktu, kiedy należy go podać. Dodatkowe wymagania w znakowaniu żywności związane z podaniem kraju pochodzenia na opakowaniu – kraj pochodzenia podstawowego składnika. 
  15. Treści dobrowolne na opakowaniu produktu żywnościowego (w tym stosowanie określeń typu naturalny, tradycyjny, bez dodatku substancji konserwujących).
  16. Zasady znakowania żywności nieopakowanej.
  17. Sposoby przekazywania gościowi obiektu gastronomicznego informacji na temat żywności nieopakowanej. 

Dzięki udziałowi:

  • Poznasz krok po kroku wymagania prawne dotyczące znakowania żywności opakowanej i nieopakowanej. 
  • Dowiesz się jak stworzyć prawidłową etykietę na produkt żywnościowy. 
  • Dowiesz się jakie informacje na temat serwowanych dań w obiekcie gastronomicznym musisz przekazać klientowi i w jaki sposób należy je prezentować.
  • Dowiesz się, gdzie szukać informacji na temat prawidłowego znakowania żywności.  

Trener: mgr inż. Karolina Nowak

Absolwentka kierunku technologia żywności i żywienie człowieka na Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Obecnie realizuje III rok studiów prawniczych na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.  
Specjalizuje się w obszarze żywności, ze szczególnym uwzględnieniem prawa żywnościowego. Posiada ponad 7 lat doświadczenia, które zdobywała w sektorze państwowym i prywatnym. Realizacja stanowisk kierowniczych zapewniła jej zbudowanie szerokiego doświadczenia w zakresie swojej specjalności.

Cena szkolenia:

FORMA STACJONARNA
Koszt 2-dniowego szkolenia w formie stacjonarnej – 1599 zł brutto/osoba*.
Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 799 zł brutto/osoba*.


FORMA ONLINE
Koszt 2-dniowego szkolenia w formie online – 1449 zł brutto/osoba*.
Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 699 zł brutto/osoba*.

*cena dla grupy minimum 8 osób

Czas trwania, sposób organizacji:

FORMA STACJONARNA
10-godzinny program szkolenia (2 dni) 10.00 – 15.00
Termin –29-30.09.2025**

Termin –20-21.10.2025**

FORMA ONLINE
10-godzinny program szkolenia (2 dni) 10.00 – 14.00; 10.00 – 14:00
Termin – 20-21.03.2025**

**Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.

Kontakt:
W celu zapisania się na szkolenie prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub nr tel.: 58 521 86 20

Regulamin kursów WSTiH

Szkolenia dla pracowników szeregowych

Mistrzowska obsługa klienta, najlepszą formą sprzedaży

Połączenie szkolenia z obsługi klienta oraz sprzedaży, psychologia wpływu społecznego i jej praktyczne implikacje, techniki skutecznej sprzedaży, radzenie sobie z trudnym klientem

 

**Tytuł:** Mistrzowska obsługa klienta jako najlepsza forma sprzedaży

**Cel biznesowy:** Zwiększenie sprzedaży poprzez podnoszenie standardów obsługi klienta, umiejętności komunikacyjnych oraz technik perswazji. Poprawa relacji z klientami, co przekłada się na zwiększenie lojalności i satysfakcji klienta, a tym samym wzrost wartości życiowej klienta (LTV) dla firmy.

**Program:**

1. **Wprowadzenie do połączenia obsługi klienta z sprzedażą**
– Dlaczego obsługa klienta i sprzedaż idą w parze?
– Jak doskonała obsługa klienta prowadzi do wzrostu sprzedaży

2. **Psychologia wpływu społecznego**
– Kluczowe zasady wpływu społecznego w kontekście obsługi klienta
– Jak wykorzystać psychologię wpływu do zwiększenia skuteczności sprzedaży

3. **Techniki skutecznej sprzedaży**
– Proces sprzedaży krok po kroku
– Skuteczne techniki zamknięcia sprzedaży

4. **Radzenie sobie z trudnym klientem**
– Rozpoznawanie różnych typów trudnych klientów
– Techniki komunikacji i rozwiązania problemów w trudnych sytuacjach

5. **Aktywne słuchanie i empatia w obsłudze klienta**
– Znaczenie aktywnego słuchania w procesie sprzedaży
– Jak rozwijać empatię i lepiej rozumieć potrzeby klienta

6. **Budowanie relacji z klientem**
– Techniki budowania trwałych relacji z klientami
– Jak wykorzystać relacje z klientami do zwiększenia lojalności i sprzedaży

7. **Personalizacja oferty dla klienta**
– Jak dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta
– Wykorzystanie danych i informacji zwrotnych od klienta do personalizacji oferty

8. **Zarządzanie obiekcjami i sprzeciwami klienta**
– Techniki radzenia sobie z obiekcjami sprzedażowymi
– Praktyczne ćwiczenia z zarządzania sprzeciwami

9. **Zarządzanie czasem w sprzedaży**
– Jak efektywnie zarządzać swoim czasem w kontakcie z klientem
– Techniki priorytetyzacji zadań w procesie sprzedaży

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość praktycznego zastosowania nowo nabytych umiejętności poprzez symulacje sprzedażowe, ćwiczenia i dyskusje. Eksperci ds. sprzedaży i obsługi klienta dostarczą narzędzi i strategii, które uczestnicy będą mogli natychmiast zastosować w swojej codziennej pracy.

SZKOLENIA DLA KIEROWNIKÓW

Awans i co dalej – jak z kolegi stać się przełożonym

Wyzwania emocjonalne związane z awansem, zrozumienie roli przywódcy, budowanie zaufania i wiarygodności, omówienie najczęstszych problemów poczatkujących kierowników

Tytuł: Awans i co dalej – jak z kolegi stać się przełożonym

Cel biznesowy: Wsparcie młodych kierowników w efektywnym przejściu z roli kolegi do roli przełożonego, umacnianie umiejętności przywódczych i radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z nową funkcją, co w efekcie zwiększa produktywność, zmniejsza konflikty i poprawia atmosferę w zespole.

Program:

  1. Wstęp: Trudności przejścia w rolę kierownika
    • Przykłady i analiza sytuacji, kiedy awans może stać się wyzwaniem
  2. Wyzwania emocjonalne związane z awansem
    • Radzenie sobie z własnymi uczuciami i oczekiwaniami
    • Balans między starymi relacjami a nowymi obowiązkami
  3. Zrozumienie roli przywódcy
    • Różnica między byciem kolegą a byciem przełożonym
    • Wizja, misja, wartości – jak je komunikować i wcielać w życie
  4. Budowanie zaufania i wiarygodności
    • Jak zdobyć szacunek zespołu?
    • Umiejętność udzielania feedbacku i przyjmowania go od innych
  5. Omówienie najczęstszych problemów początkujących kierowników
    • Dylematy etyczne, trudne decyzje, konflikty w zespole
    • Studia przypadków i omówienie strategii radzenia sobie z nimi
  6. Komunikacja jako narzędzie kierownika
    • Skuteczne narzędzia i techniki komunikacyjne
    • Jak przekazać trudne wiadomości i motywować zespół?
  7. Zarządzanie konfliktami w zespole
    • Diagnozowanie przyczyn konfliktów
    • Techniki mediacji i rozwiązywania konfliktów
  8. Budowanie zespołu i jego rozwoju
    • Jak efektywnie tworzyć zespoły i wspierać ich rozwój?
    • Narzędzia i techniki coachingowe dla kierowników
  9. Planowanie i delegowanie zadań
    • Jak efektywnie zarządzać czasem i priorytetami?
    • Techniki delegowania zadań i monitorowania postępów
  10. Zamykanie: Jak nie przestać się rozwijać jako kierownik?
  • Narzędzia samodoskonalenia i stałego uczenia się
  • Budowanie sieci wsparcia i mentorstwa

Szkolenie będzie zawierać zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne ćwiczenia. Uczestnicy będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami i omówić konkretne sytuacje z życia zawodowego, a także uzyskać feedback i wsparcie od innych uczestników oraz prowadzącego.

Szkolenia dla Managerow

Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Tytuł: Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Cel biznesowy: Przekształcenie menedżerów w autentycznych liderów, którzy potrafią inspirować, budować zaufanie w zespole i prowadzić firmę do osiągnięcia celów strategicznych, jednocześnie dbając o dobro pracowników.

Program:

  1. Wstęp: Kim jest skuteczny manager w nowoczesnej organizacji?
    • Charakterystyka kierownika vs. lidera
    • Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej
  2. Różnica między byciem kierownikiem, a byciem liderem
    • Porównanie cech, umiejętności i postaw kierownika i lidera
    • Zrozumienie, dlaczego bycie liderem jest bardziej efektywne
  3. Budowanie autorytetu
    • Kluczowe czynniki budujące autorytet w oczach zespołu
    • Jak być liderem, któremu ludzie chcą śledzić?
  4. Rola zaufania w zarządzaniu
    • Dlaczego zaufanie jest kluczem do skutecznego liderowania?
    • Jak budować i utrzymywać zaufanie w zespole?
  5. Godzenie perspektywy pracownika i interesu firmy
    • Jak zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników?
    • Jak równoważyć cele biznesowe i dobro pracowników?
  6. Rozmowy oceniające i feedback
    • Jak skutecznie przeprowadzać rozmowy oceniające?
    • Techniki skutecznego feedbacku i jak je stosować
  7. Efektywna komunikacja
    • Techniki i narzędzia komunikacyjne dla liderów
    • Jak unikać pułapek komunikacyjnych?
  8. Kompetencje twarde w zarządzaniu
    • Podstawy zarządzania operacyjnego
    • Wprowadzenie do finansów i kontrolingu
    • Narzędzia zarządzania zmianą
  9. Podsumowanie: Droga od zarządcy do lidera
    • Przykłady praktyczne
    • Planowanie dalszego rozwoju jako lider

Szkolenie będzie oparte na praktycznych ćwiczeniach i studiach przypadków, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję do aktywnego zaangażowania i praktycznego zastosowania nabytych umiejętności. W trakcie szkolenia przewidziane są również sesje Q&A oraz dyskusje grupowe, aby uczestnicy mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami.

Szkolenia dla Managerow

Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Tytuł: Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Cel biznesowy: Przekształcenie menedżerów w autentycznych liderów, którzy potrafią inspirować, budować zaufanie w zespole i prowadzić firmę do osiągnięcia celów strategicznych, jednocześnie dbając o dobro pracowników.

Program:

  1. Wstęp: Kim jest skuteczny manager w nowoczesnej organizacji?
    • Charakterystyka kierownika vs. lidera
    • Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej
  2. Różnica między byciem kierownikiem, a byciem liderem
    • Porównanie cech, umiejętności i postaw kierownika i lidera
    • Zrozumienie, dlaczego bycie liderem jest bardziej efektywne
  3. Budowanie autorytetu
    • Kluczowe czynniki budujące autorytet w oczach zespołu
    • Jak być liderem, któremu ludzie chcą śledzić?
  4. Rola zaufania w zarządzaniu
    • Dlaczego zaufanie jest kluczem do skutecznego liderowania?
    • Jak budować i utrzymywać zaufanie w zespole?
  5. Godzenie perspektywy pracownika i interesu firmy
    • Jak zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników?
    • Jak równoważyć cele biznesowe i dobro pracowników?
  6. Rozmowy oceniające i feedback
    • Jak skutecznie przeprowadzać rozmowy oceniające?
    • Techniki skutecznego feedbacku i jak je stosować
  7. Efektywna komunikacja
    • Techniki i narzędzia komunikacyjne dla liderów
    • Jak unikać pułapek komunikacyjnych?
  8. Kompetencje twarde w zarządzaniu
    • Podstawy zarządzania operacyjnego
    • Wprowadzenie do finansów i kontrolingu
    • Narzędzia zarządzania zmianą
  9. Podsumowanie: Droga od zarządcy do lidera
    • Przykłady praktyczne
    • Planowanie dalszego rozwoju jako lider

Szkolenie będzie oparte na praktycznych ćwiczeniach i studiach przypadków, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję do aktywnego zaangażowania i praktycznego zastosowania nabytych umiejętności. W trakcie szkolenia przewidziane są również sesje Q&A oraz dyskusje grupowe, aby uczestnicy mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami.

Szkolenia specjalistyczne

Rentowne SPA hotelowe

Tytuł: Rentowne SPA hotelowe

Cel biznesowy: Zwiększenie rentowności działu SPA hotelowego poprzez optymalizację oferty, efektywne zarządzanie finansami oraz wprowadzenie nowoczesnych standardów i procedur.

Program:

  1. Wprowadzenie: Wyzwania i możliwości w sektorze hotelowego SPA
    • Analiza rynku SPA hotelowego
    • Kluczowe determinanty sukcesu
  2. Kształtowanie oferty hotelowej
    • Jakie elementy powinny składać się na atrakcyjną ofertę SPA hotelowego?
    • Integracja oferty SPA z innymi usługami hotelowymi (pokoje, menu, oferty specjalne)
  3. Standardy i procedury w hotelach oraz obiektach SPA
    • Kluczowe standardy jakości w branży
    • Procedury, które gwarantują wyjątkowe doświadczenie dla gościa
    • Kontrola jakości i ciągłe doskonalenie
  4. Zarządzanie finansowe działem SPA
    • Budżetowanie i prognozowanie finansowe
    • Kluczowe wskaźniki wydajności dla działu SPA
    • Optymalizacja kosztów i zwiększanie rentowności
  5. Controlling w departamencie SPA&Wellness
    • Narzędzia kontrolingu dostosowane do specyfiki działu SPA
    • Analiza i interpretacja danych dla podejmowania strategicznych decyzji
  6. Projektowanie zabiegów SPA
    • Tworzenie unikalnych zabiegów dostosowanych do profilu klienta
    • Współpraca z dostawcami i ekspertami w dziedzinie wellness
  7. Menu engineering
    • Jak skutecznie projektować i promować menu SPA?
    • Analiza kosztów, marży i popularności poszczególnych zabiegów
  8. Koncepcja i planowanie

     

Szkolenia szyte na miarę

Przedstawione powyżej szkolenia nie wyczerpują możliwych do podjecia przez nas zakresu i tematyki. Chętnie połączymy pewne zagadnienia lub stowrzymy szkolenie według specjalnych przedstawionych nam potrzeb. Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia potrzeb szkoleniowych.