Trudne sytuacje w obsłudze gościa – sektor horeca

Szkolenie przygotuje Twój zespół do skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami, które pojawiają się w interakcjach z wymagającymi gośćmi. Nauczysz się, jak zachować profesjonalizm w stresujących momentach, rozwiązywać konflikty i zapewniać wyjątkową obsługę, nawet w najbardziej trudnych sytuacjach.

TRUDNE SYTUACJE W OBSŁUDZE GOŚCIA – SEKTOR HORECA

Cel i przeznaczenie szkolenia:

Wzmocnienie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach z klientem.

 

Dla kogo jest szkolenie?

  • Kelnerów i barmanów – którzy codziennie stykają się z różnorodnymi klientami i muszą radzić sobie z napiętymi sytuacjami.

  • Kucharzy i pracowników kuchni – którzy również mają kontakt z klientami i muszą utrzymywać wysoki standard obsługi w trudnych warunkach.

  • Recepcjonistów w hotelach – odpowiedzialnych za pierwszą linię kontaktu z gośćmi, często w stresujących sytuacjach.

  • Menedżerów restauracji i hoteli – którzy muszą skutecznie zarządzać sytuacjami kryzysowymi i rozwiązywać konflikty wśród personelu oraz z klientami.

  • Osób zarządzających zespołami – które pragną poprawić atmosferę pracy i efektywność obsługi klienta w trudnych warunkach.

  • Pracowników obiektów turystycznych – którzy spotykają się z różnymi wymaganiami gości, co może prowadzić do trudnych rozmów i sytuacji.

 

Tematy omawiane na szkoleniu:

1. Definicja trudnej sytuacji z Klientem

  • Mapa trudnych sytuacji z Klientem.

  • Typologia „trudnych Klientów”.

  • Jak kreować wizerunek doradcy w oczach Klienta.

  • Filozofia ”ok-ok” w relacji klientem.

  • Elastyczność jako fundament efektywnej relacji.

  • Bank perswazyjnych konstrukcji językowych pomocnych w codziennych relacjach.

  • Wykorzystanie obiekcji Klienta do wzmacniania argumentacji handlowca.

  • Elastyczne i dopasowane do sytuacji stosowanie praktycznych technik perswazji.

 

2. Techniki prowadzenia i kontroli rozmowy 

  • Koncentracja na celu rozmowy.

  • Punkty krytyczne w rozmowie z „trudnym klientem”.

  • Wyciszenie emocji klienta.

  • Techniki wspomagające lepszą kontrolę rozmowy na każdym jej etapie (ton głosu, aktywne słuchania, komunikaty typu „Ja” i inne ).

  • Model Analizy Transakcyjnej jako narzędzie wspomagające efektywną komunikację w trudnych sytuacjach.

  • Przełamywanie nieefektywnych schematów komunikacji z klientem.

  • Elastyczne stosowanie modelu asertywności.

  • Konstruowanie stanowczej prośby i odmowy.

 

3. Zbijanie obiekcji Klienta z wykorzystaniem technik perswazji

  • Koncentracja na celu rozmowy.

  • Punkty krytyczne w rozmowie z „trudnym klientem”.

  • Czym perswazja różni się od manipulacji?

  • Makiawelizm a stosowanie technik perswazji.

  • Filtry percepcji rzeczywistości w procesie perswazji.

  • Wykorzystanie potęgi pytań z presupozycjami.

  • Wykorzystywanie i stopniowanie różnego typu sankcji w realizacji celów.

  • Techniki omijania świadomego oporu klientów (implikacje, wskaźniki…).

 

4. Radzenie sobie z emocjami w trudnych sytuacjach

  • Co jest moją silną, a co słabą stroną w obszarze zarządzania emocjami.

  • Czy można mówić o złych emocjach? 

  • Definicja stresu psychologicznego.

  • Pozytywna rola eu-stresu: optymalny poziom stresu.

  • Trójkąt antystresowy: dieta – aktywność – relaksacja.

  • Mentalne techniki radzenia sobie z nadmiarem stresu.

  • Jak sobie radzić w sytuacji presji i napięć.

 

Trener: dr Adam Ubertowski

Licencjonowany Coach ICC, Master inNudging (Kopenhaga). Absolwent Socjologii UJ, Psychologii UG i Filozofii UMK, obronił doktorat na Wydziale Ekonomicznym UG. Ukończył studia podyplomowe z zarządzania pod patronatem Central Connecticut State University oraz studia z doradztwa inwestycyjnego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Ekspert i komentator telewizyjnych programów informacyjnych w zakresie tematów gospodarczo-ekonomicznych. Publicysta oraz autor książek biznesowych, w tym „Psychologii Biznesu” oraz pozycji „Ja.com” – z obszaru budowania marki osobistej. Ponad dekadę był Dyrektorem Programowym MBA GFKM. Czynny wykładowca MBA. Brał udział w projektach doradczo-szkoleniowych dla kilkuset czołowych firm obecnych na polskim rynku. Współzałożyciel kilku start-upów, członek rad nadzorczych 3 firm, Rotary Club oraz Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

 

Cena szkolenia:

FORMA STACJONARNA

Koszt 2 dniowego szkolenia w formie stacjonarnej (12 godzin) – 1499 zł brutto/osoba*.

Dla studentów oraz absolwentów WSTiH – 999 zł brutto/osoba*.

*cena dla grupy minimum 8 osób

 

Czas trwania, sposób organizacji:

FORMA STACJONARNA

12 godzinny program szkolenia (2 dni) 09:00 – 15:00

Termin – 01-02.10.2025 r. **

 

**Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu lub odwołania szkolenia, jeżeli liczba zarejestrowanych uczestników będzie mniejsza niż 10 osób.

 

Kontakt:

W celu zapisania się na szkolenie prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub nr tel.: 58 521 86 20

Regulamin kursów WSTiH

Szkolenia dla pracowników szeregowych

Mistrzowska obsługa klienta, najlepszą formą sprzedaży

Połączenie szkolenia z obsługi klienta oraz sprzedaży, psychologia wpływu społecznego i jej praktyczne implikacje, techniki skutecznej sprzedaży, radzenie sobie z trudnym klientem

 

**Tytuł:** Mistrzowska obsługa klienta jako najlepsza forma sprzedaży

**Cel biznesowy:** Zwiększenie sprzedaży poprzez podnoszenie standardów obsługi klienta, umiejętności komunikacyjnych oraz technik perswazji. Poprawa relacji z klientami, co przekłada się na zwiększenie lojalności i satysfakcji klienta, a tym samym wzrost wartości życiowej klienta (LTV) dla firmy.

**Program:**

1. **Wprowadzenie do połączenia obsługi klienta z sprzedażą**
– Dlaczego obsługa klienta i sprzedaż idą w parze?
– Jak doskonała obsługa klienta prowadzi do wzrostu sprzedaży

2. **Psychologia wpływu społecznego**
– Kluczowe zasady wpływu społecznego w kontekście obsługi klienta
– Jak wykorzystać psychologię wpływu do zwiększenia skuteczności sprzedaży

3. **Techniki skutecznej sprzedaży**
– Proces sprzedaży krok po kroku
– Skuteczne techniki zamknięcia sprzedaży

4. **Radzenie sobie z trudnym klientem**
– Rozpoznawanie różnych typów trudnych klientów
– Techniki komunikacji i rozwiązania problemów w trudnych sytuacjach

5. **Aktywne słuchanie i empatia w obsłudze klienta**
– Znaczenie aktywnego słuchania w procesie sprzedaży
– Jak rozwijać empatię i lepiej rozumieć potrzeby klienta

6. **Budowanie relacji z klientem**
– Techniki budowania trwałych relacji z klientami
– Jak wykorzystać relacje z klientami do zwiększenia lojalności i sprzedaży

7. **Personalizacja oferty dla klienta**
– Jak dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klienta
– Wykorzystanie danych i informacji zwrotnych od klienta do personalizacji oferty

8. **Zarządzanie obiekcjami i sprzeciwami klienta**
– Techniki radzenia sobie z obiekcjami sprzedażowymi
– Praktyczne ćwiczenia z zarządzania sprzeciwami

9. **Zarządzanie czasem w sprzedaży**
– Jak efektywnie zarządzać swoim czasem w kontakcie z klientem
– Techniki priorytetyzacji zadań w procesie sprzedaży

Podczas szkolenia uczestnicy będą mieli możliwość praktycznego zastosowania nowo nabytych umiejętności poprzez symulacje sprzedażowe, ćwiczenia i dyskusje. Eksperci ds. sprzedaży i obsługi klienta dostarczą narzędzi i strategii, które uczestnicy będą mogli natychmiast zastosować w swojej codziennej pracy.

SZKOLENIA DLA KIEROWNIKÓW

Awans i co dalej – jak z kolegi stać się przełożonym

Wyzwania emocjonalne związane z awansem, zrozumienie roli przywódcy, budowanie zaufania i wiarygodności, omówienie najczęstszych problemów poczatkujących kierowników

Tytuł: Awans i co dalej – jak z kolegi stać się przełożonym

Cel biznesowy: Wsparcie młodych kierowników w efektywnym przejściu z roli kolegi do roli przełożonego, umacnianie umiejętności przywódczych i radzenia sobie z wyzwaniami związanymi z nową funkcją, co w efekcie zwiększa produktywność, zmniejsza konflikty i poprawia atmosferę w zespole.

Program:

  1. Wstęp: Trudności przejścia w rolę kierownika
    • Przykłady i analiza sytuacji, kiedy awans może stać się wyzwaniem
  2. Wyzwania emocjonalne związane z awansem
    • Radzenie sobie z własnymi uczuciami i oczekiwaniami
    • Balans między starymi relacjami a nowymi obowiązkami
  3. Zrozumienie roli przywódcy
    • Różnica między byciem kolegą a byciem przełożonym
    • Wizja, misja, wartości – jak je komunikować i wcielać w życie
  4. Budowanie zaufania i wiarygodności
    • Jak zdobyć szacunek zespołu?
    • Umiejętność udzielania feedbacku i przyjmowania go od innych
  5. Omówienie najczęstszych problemów początkujących kierowników
    • Dylematy etyczne, trudne decyzje, konflikty w zespole
    • Studia przypadków i omówienie strategii radzenia sobie z nimi
  6. Komunikacja jako narzędzie kierownika
    • Skuteczne narzędzia i techniki komunikacyjne
    • Jak przekazać trudne wiadomości i motywować zespół?
  7. Zarządzanie konfliktami w zespole
    • Diagnozowanie przyczyn konfliktów
    • Techniki mediacji i rozwiązywania konfliktów
  8. Budowanie zespołu i jego rozwoju
    • Jak efektywnie tworzyć zespoły i wspierać ich rozwój?
    • Narzędzia i techniki coachingowe dla kierowników
  9. Planowanie i delegowanie zadań
    • Jak efektywnie zarządzać czasem i priorytetami?
    • Techniki delegowania zadań i monitorowania postępów
  10. Zamykanie: Jak nie przestać się rozwijać jako kierownik?
  • Narzędzia samodoskonalenia i stałego uczenia się
  • Budowanie sieci wsparcia i mentorstwa

Szkolenie będzie zawierać zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne ćwiczenia. Uczestnicy będą mieli okazję wymienić się doświadczeniami i omówić konkretne sytuacje z życia zawodowego, a także uzyskać feedback i wsparcie od innych uczestników oraz prowadzącego.

Szkolenia dla Managerow

Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Tytuł: Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Cel biznesowy: Przekształcenie menedżerów w autentycznych liderów, którzy potrafią inspirować, budować zaufanie w zespole i prowadzić firmę do osiągnięcia celów strategicznych, jednocześnie dbając o dobro pracowników.

Program:

  1. Wstęp: Kim jest skuteczny manager w nowoczesnej organizacji?
    • Charakterystyka kierownika vs. lidera
    • Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej
  2. Różnica między byciem kierownikiem, a byciem liderem
    • Porównanie cech, umiejętności i postaw kierownika i lidera
    • Zrozumienie, dlaczego bycie liderem jest bardziej efektywne
  3. Budowanie autorytetu
    • Kluczowe czynniki budujące autorytet w oczach zespołu
    • Jak być liderem, któremu ludzie chcą śledzić?
  4. Rola zaufania w zarządzaniu
    • Dlaczego zaufanie jest kluczem do skutecznego liderowania?
    • Jak budować i utrzymywać zaufanie w zespole?
  5. Godzenie perspektywy pracownika i interesu firmy
    • Jak zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników?
    • Jak równoważyć cele biznesowe i dobro pracowników?
  6. Rozmowy oceniające i feedback
    • Jak skutecznie przeprowadzać rozmowy oceniające?
    • Techniki skutecznego feedbacku i jak je stosować
  7. Efektywna komunikacja
    • Techniki i narzędzia komunikacyjne dla liderów
    • Jak unikać pułapek komunikacyjnych?
  8. Kompetencje twarde w zarządzaniu
    • Podstawy zarządzania operacyjnego
    • Wprowadzenie do finansów i kontrolingu
    • Narzędzia zarządzania zmianą
  9. Podsumowanie: Droga od zarządcy do lidera
    • Przykłady praktyczne
    • Planowanie dalszego rozwoju jako lider

Szkolenie będzie oparte na praktycznych ćwiczeniach i studiach przypadków, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję do aktywnego zaangażowania i praktycznego zastosowania nabytych umiejętności. W trakcie szkolenia przewidziane są również sesje Q&A oraz dyskusje grupowe, aby uczestnicy mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami.

Szkolenia dla Managerow

Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Tytuł: Skuteczny manager to przywódca, a nie zarządca

Cel biznesowy: Przekształcenie menedżerów w autentycznych liderów, którzy potrafią inspirować, budować zaufanie w zespole i prowadzić firmę do osiągnięcia celów strategicznych, jednocześnie dbając o dobro pracowników.

Program:

  1. Wstęp: Kim jest skuteczny manager w nowoczesnej organizacji?
    • Charakterystyka kierownika vs. lidera
    • Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej
  2. Różnica między byciem kierownikiem, a byciem liderem
    • Porównanie cech, umiejętności i postaw kierownika i lidera
    • Zrozumienie, dlaczego bycie liderem jest bardziej efektywne
  3. Budowanie autorytetu
    • Kluczowe czynniki budujące autorytet w oczach zespołu
    • Jak być liderem, któremu ludzie chcą śledzić?
  4. Rola zaufania w zarządzaniu
    • Dlaczego zaufanie jest kluczem do skutecznego liderowania?
    • Jak budować i utrzymywać zaufanie w zespole?
  5. Godzenie perspektywy pracownika i interesu firmy
    • Jak zrozumieć potrzeby i oczekiwania pracowników?
    • Jak równoważyć cele biznesowe i dobro pracowników?
  6. Rozmowy oceniające i feedback
    • Jak skutecznie przeprowadzać rozmowy oceniające?
    • Techniki skutecznego feedbacku i jak je stosować
  7. Efektywna komunikacja
    • Techniki i narzędzia komunikacyjne dla liderów
    • Jak unikać pułapek komunikacyjnych?
  8. Kompetencje twarde w zarządzaniu
    • Podstawy zarządzania operacyjnego
    • Wprowadzenie do finansów i kontrolingu
    • Narzędzia zarządzania zmianą
  9. Podsumowanie: Droga od zarządcy do lidera
    • Przykłady praktyczne
    • Planowanie dalszego rozwoju jako lider

Szkolenie będzie oparte na praktycznych ćwiczeniach i studiach przypadków, dzięki czemu uczestnicy będą mieli okazję do aktywnego zaangażowania i praktycznego zastosowania nabytych umiejętności. W trakcie szkolenia przewidziane są również sesje Q&A oraz dyskusje grupowe, aby uczestnicy mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wyzwaniami.

Szkolenia specjalistyczne

Rentowne SPA hotelowe

Tytuł: Rentowne SPA hotelowe

Cel biznesowy: Zwiększenie rentowności działu SPA hotelowego poprzez optymalizację oferty, efektywne zarządzanie finansami oraz wprowadzenie nowoczesnych standardów i procedur.

Program:

  1. Wprowadzenie: Wyzwania i możliwości w sektorze hotelowego SPA
    • Analiza rynku SPA hotelowego
    • Kluczowe determinanty sukcesu
  2. Kształtowanie oferty hotelowej
    • Jakie elementy powinny składać się na atrakcyjną ofertę SPA hotelowego?
    • Integracja oferty SPA z innymi usługami hotelowymi (pokoje, menu, oferty specjalne)
  3. Standardy i procedury w hotelach oraz obiektach SPA
    • Kluczowe standardy jakości w branży
    • Procedury, które gwarantują wyjątkowe doświadczenie dla gościa
    • Kontrola jakości i ciągłe doskonalenie
  4. Zarządzanie finansowe działem SPA
    • Budżetowanie i prognozowanie finansowe
    • Kluczowe wskaźniki wydajności dla działu SPA
    • Optymalizacja kosztów i zwiększanie rentowności
  5. Controlling w departamencie SPA&Wellness
    • Narzędzia kontrolingu dostosowane do specyfiki działu SPA
    • Analiza i interpretacja danych dla podejmowania strategicznych decyzji
  6. Projektowanie zabiegów SPA
    • Tworzenie unikalnych zabiegów dostosowanych do profilu klienta
    • Współpraca z dostawcami i ekspertami w dziedzinie wellness
  7. Menu engineering
    • Jak skutecznie projektować i promować menu SPA?
    • Analiza kosztów, marży i popularności poszczególnych zabiegów
  8. Koncepcja i planowanie

     

Szkolenia szyte na miarę

Przedstawione powyżej szkolenia nie wyczerpują możliwych do podjecia przez nas zakresu i tematyki. Chętnie połączymy pewne zagadnienia lub stowrzymy szkolenie według specjalnych przedstawionych nam potrzeb. Zapraszamy do kontaktu w celu omówienia potrzeb szkoleniowych.